Gå til innhold

Funnet noen gamle mynter - verdi?


a-z

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på besøk hos bestemoren min, og under besøket dro hun frem en pose full av gamle mynter. De fleste gamle 1-kroninger, men et par av de så ut til å være litt mer interessante.

 

Den ene er en stor tikronersmynt fra 1964. Bestemoren min sa at det er en minnemynt. Den er ca. 2,5 cm i diameter. På den ene siden er riksvåpenet, med teksten KONGERIKET NORGE rundt. På den andre siden er Eidsvollbygningen, med teksten "1814 - EIDSVOLL - 1964 - 10 KRONER". Langs utsiden av mynten står det "ENIGE OG TRO TIL DOVRE FALLER".

 

Den andre mynten finner jeg enda mer interessant. På den ene siden står det "FRANCISCO FRANCO CAUDILLO DE ESPANA POR LA G. DE DIOS - 1966", rundt et bilde som jeg antar er Franco. På den andre siden står det 100 PTAS, sammen med noen symboler og figurer. I tillegg er det en slags anordning på toppen av mynten, som om det er ment som en medalje. Mynten er like stor som minnemynten beskrevet ovenfor.

 

Antar at myntene ikke er verdt all verden, men hadde vært artig å vite verdien av de. På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...