Gå til innhold

Trenger hjelp til å sette sammen en gaming pc 12 - 14 tusen, samt på utkikk etter pc skjerm med 3d støtte og gode spesifikasjoner


Anbefalte innlegg

Heia, flytter snart inn i ny leilighet og har i denne sammenheng fått et lite gutterom. Rommet er ikke så stort så jeg er usikker på om det finnes noen ålreite pc skjermer som jeg kan bruke til film, spill og div...

 

Hadde egentlig tenkt til å fyre løs med en 50" 3d skjerm til 20k men har en følelse av at det blir litt overkill på et lite rom. Derfor tenkte jeg at det kanskje var mulig å finne en heftig pc skjerm.

 

Må innrømme at jeg er gira på å spille starcraft 2 men pcen min duger ikke så er også på utkikk etter et godt oppsett for en gaming pc, med forebehold om at alle delene er inne og jeg kan hente de på lager/butikk så fort som mulig ;) Neida er ikke no stress men ser helst at delene er inne og vil ikke bestille fra 10 forskjellige leverandører. AMD eller Intel, Nvidia eller Ati, er ikke så farlig for meg er bare på utkikk ett et godt oppsett som er verdt pengene.

 

Siden jeg hadde planer om å bruke i overkant av 20 lapper på en 3dtv, er jeg også interessert av at pc skjermen er 3d kompatibel (Hva nå enn det betyr). Dette er mest på grunn av at playstation støtter 3d spilling. Men først og fremst er jeg opptatt av at det skal være en skjerm av bra kvalitet og spesifikasjoner.

 

Selve pcen kan jeg se for meg å bruke mellom 12-14 tusen. Er usikker på hva det vil koste for en god skjerm etter mine spesifikasjoner men kan bruke endel lapper på denne. Jeg har ikke lyst til å bruke mer penger enn nødvendig og vil derfor se flere forslag og begrunnelser for både "dyre" og "rimelige" skjermer.

 

Ser jeg skulle ha vært mer spesifikk i tråd beskrivelsen etter å ha lest retningslinjene, men sånn er det vell med de fleste? Leser ikke bruksanvisningen før det har gått galt ;P Fiksa det nå, håper tråd beskrivelsen er god nok :p

 

Takker på forhånd

 

MVH. JensleySnipes

Endret av JensleySnipes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ærlig talt, skal du ha en så dyr PC burde du være god nok til å kunne sette den sammen selv! Hvis du ikke engang har nok PC erfaring til å bygge den selv, tror jeg heller ikke du har nok til å kunne utnytte dets fulle potensiale.

 

Ikke ment for å være ondskapsfull - bare en personlig mening.

Lenke til kommentar

Ærlig talt, skal du ha en så dyr PC burde du være god nok til å kunne sette den sammen selv! Hvis du ikke engang har nok PC erfaring til å bygge den selv, tror jeg heller ikke du har nok til å kunne utnytte dets fulle potensiale.

 

Ikke ment for å være ondskapsfull - bare en personlig mening.

 

Ok, takk for hjelpen... Men ærlig talt var det ikke meningen å fornærme din sarte sjel. Klarer fint å bygge pcen, men trenger hjelp til valg av komponenter. Trodde det var mulig å få hjelp til det her uten å treffe på mannfolk med mensen.

 

Ikke ment for å være ondskapsfull - bare en personlig mening.

 

 

Uansett, her kommer et forslag til et oppsett med skjerm;

 

ALIENWARE OPTX AW2310 23" WIDE TFT 3D FULL-HD BLACK - 4889 kr

AMD PHENOM II X4 965 BE 3.4GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX - 1459 kr

ASUS CROSSHAIR IV FORMULA 890FX AM3 ATX - 1649 kr

GIGABYTE GEFORCE GTX 460 OC 1GB PCI-E DVI/HDMI (2 STK) SLI - 1819 pr stk

CREATIVE HEADSET ARENA SURROUND HS-1100 - kr 819

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DOMINATOR PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X2GB) - 1019 kr

COOLER MASTER FULLTOWER HAF X BLACK - 1469 kr

 

Er usikker på ram og hvordan det vil fungere med disse skjermkortene i SLI men leste test på toms hardware at Nvidia 460 i sli skal matche 480 med mindre støy og strømforbruk.

 

Pris med frakt 15090

 

Tenker å bestille fra Dustinhome. Kom gjerne med innspill og eventuell KONSTRUKTIV kritikk.

 

Er klar over at jeg må kjøpe et Nvidia 3d vision set ting men ser det ikke på dustin så bestiller vel fra komplett eller noe.

Endret av JensleySnipes
Lenke til kommentar

Det ser slettes ikke så dumt ut, med unntak av et par ting.

 

Beklager å måtte skuffe deg, men AMD oppsettet ditt støtter ikke SLI. Det er som EVGA ikke lager HK for CF.

 

Du blir pent nødt til å enten kjøre et ATI oppsett, men siden du skal ha 3d er ikke det noe å satse på.

 

Et i7 oppsett er vel mest realistisk i denne prisklassen :)

 

Ta en titt på tråden min her - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1248508

 

Den hjelper deg med å bygge et flott i7 oppsett og gir gode anbefalinger til alle slags deler.

 

Forøvrig så er 2 460GTX mye kraftigere enn et 480.

 

Kjapt oppsett vil vel gi

 

PSU: Corsair HX 750W

GPU : 460 GTX x2

CPU: i7 core 930

hk: ASUS P6X58D-E

RAM: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB CL8

og et HAF X kabinett

 

Kommer vel på rundt 11-12k. Dette da ikke inkl. skjerm eller OS

 

Forøvrig så anbefaler jeg deg virkelig ikke å kjøpe den 50" 3d skjermen. Sikkert fin å se på til film og sånn, men skal du spille spill vil det fungere drittdårlig.

 

Og Baardisch. Du kan ta deg en bolle. Hvis du ikke vil hjelpe så trenger du ikke si noe.

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...