Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Angående EATX 12V-slot (4 og 8 pinner)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har akkurat kjøpt meg ny PC og holder på å sette den sammen. Jeg har bare et lite problem. PSUen (Cooler Master GX 550W PSU) har en kabel som går til hovedkortet (ASUS M4A89GTD PRO) med 20+4 pinner. På hovedkortet er det en EATX 12V-slot med 8 hull, altså 4 mer enn kabelen fra PSUen. 4 av disse hullene er dekket med en plastikkbeskytter. Jeg plugget derfor kabelen fra PSUen inn i 8-pins-kontakten og trodde det ville fungere, men det virker som det ikke gjør det. Maskinen nekter å starte når jeg trykker på-knappen. (Standby-LEDen på hovedkortet lyser riktignok.) Er det fordi jeg ikke bruker en 8-pins-kontakt?

 

PSUen har også to kontakter med 4 pinner som ville passet i EATX-slotten. De er kalt "CPU 4+4Pin Connector (P2,P3)" i manualen. Kan jeg bruke dem eller vil jeg grille noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSU'en din leveres med 24pin event. (20+4) og 8pin event. (4+4), samt 2 stk 8pin (6+2) til skjermkort.

Hvis du har brukt 4pin fra (20+4) kontakten i 8pin kontakten har du gjort det feil. Da må du ha presset den nedi.

Forhåpentligvis er intet ødelagt.

8pin event. (4+4) skal brukes til CPU.

Som du betegner:

"De er kalt "CPU 4+4Pin Connector (P2,P3)" i manualen. Kan jeg bruke dem eller vil jeg grille noe?"

 

Et godt tips er å se på pluggen/kontakten: Plasten er ikke kvadratisk rundt alle pinnene.

Dette forklarer bedre.

Endret av GLOCK05
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Jeg brukte 4+4-kontaktene fra PSUen og da startet maskinen. Sitter å skriver på den nå. :)

Jeg brukte sikkert litt unødvendig makt når jeg brukte 4-pinnen fra 20+4-kabelen, for jeg synes ikke kontakten passet helt. Men heldigvis gikk ingenting i stykker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...