Gå til innhold

Dell Inspiron 5010/9763 - en spillmaskin for jente 11 år...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er macbruker pga arbeidet mitt, og har forferdelig dårlig innsikt på PC. Men, ungene mine spiller på PC-er, og vi har ofte store frustrasjoner heromkring da mor ikke aner hvorfor PC-en feks ikke finner det trådløse nettet, eller hvilket virus det nå var som slo ut PC-en... ;)

Min 11-årige jente spiller mye Sims, men nå trakk hennes gamle Dell et siste sukk, og jeg må ut i den store, vide, uoversiktlige PCverdenen og handle noe som er driftssikkert, lettere idiotsikkert mht bruk (!) og som samtidig vil takle de nyeste spillene (kan hende hun vil begynne med Starcraft, WoW osv etter hvert...). Aaaner ikke hva hun trenger av spillkort osv - har prøvd å lest litt her inne men skjønner desperat lite av alle forkortelser osv (mac er jo for enkle mennesker som meg, som bare takler ferdigvare vet dere...) :)

Som typisk feminin sveipet jeg over etter noe som skal stå for kvalitet (?) samt så vakker ut (he he) og fant denne: Dell Inspiron 5010/9763.

Er jeg heeelt ute på bærtur? Eller kan det være andre maskiner som passer bedre/får mere igjen for pengene?

Det er kun snakk om bærbar her i huset, jentene drar med seg maskinene over alt.

Tusen takk på forhånd for hjelp, er helt lost altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal ha en maskin som klarer nye spill i vettug(Middels) oppløsning så er HD 5650 kortet det som er mest brukt i bærbare.

HD 5470 kortet som sitter i den maskinen du har funnet vil kjøre Wow helt greit men kommer til kort på nye spill.

Det myldrer av modeller med HD 5650 kort på markedet, noen av dem er atpåtil veldig rimelige som f.eks Acer Aspire 5551G , pris 5995kr. Denne modellen settes stadig ned til 4995kr i helgene på Elkjøp/Lefdal.

Hvis du vil ha en modell med kraftigere cpu og samme skjermkort så er Toshiba Satellite L650D-12F 15.6" HD Radeon HD5650, Athlon P820, 4GB RAM, 640GB HDD, DVD±RW, BT, Webcam, W7 Home satt ned 1000kr til 5995kr på Komplett denne uken.

Et annet alternativ kan være Toshiba Satellite L650-11Z , pris 5995kr, som også ofte er på weekendtilbud på Ledal/Elkjøp til 4995kr.

Skrevet

Så raskt et vettugt svar!! :)

Men, enn hvis hun vil ha et skjermkort som gir høy oppløsning (jenter er nøye på slikt med pixler ser jeg) - er fortsatt noen av dine alternativer gode da? (spør bare slik en fool kan...)

Skrevet

Jeg har en ATI RADEON 4670 skjermkort med en oppløsning på 1900x1600. Det er akkurat hva skjermen min tåler. Disse skjermkortene har minst like bra oppløsning, hvis ikke bedre. Husk å sjekke skjermen også.

Skrevet (endret)

HD 4670 er ikke like kraftig som HD 5650. HD 5730 kan være et alternativ men etter det jeg veit så er det nesten bare Asus som leverer maskiner med dette alternativet som er ca 10% raskere enn HD 5650.

Hvis du skal ha høyere oppløsning enn HD 5650/5730 så må vi opp på HD 5850 med GDDR5 memory, GTS 360M, GTX 260M eller HD5870.

Hvis pris ikke betyr all verden så vil jeg definitivt anbefale

ASUS G73JH 17.3" HD+ Radeon HD5870, Core i5-450, 4GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW,webcam, BT,W7 Home 64-bit, pris 10995kr, som er den maskinen som gir best kvalitet og ytelse pr krone idag.

HD 5870 kortet som sitter i denne maskinen er et av de beste grafikkortene til bærbare maskiner på markedet og vil nok tilfredstille selv kresne pixel-sugne småjenter.

Endret av vidarkri
Skrevet

(men måtte poste en ny sak på "Bærbare maskiner" da jeg også har en bærbar mac book pro og vurderer evt å la henne bruke den - vel og merke med nye spill, da ...) Fungerer mac i det hele tatt som spillmaskin egentlig? Regner med nedslående svar siden de aldri nevnes som noen alternativ her inne...! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvis du skal ha en maskin som klarer nye spill i vettug(Middels) oppløsning så er HD 5650 kortet det som er mest brukt i bærbare.

HD 5470 kortet som sitter i den maskinen du har funnet vil kjøre Wow helt greit men kommer til kort på nye spill.

Det myldrer av modeller med HD 5650 kort på markedet, noen av dem er atpåtil veldig rimelige som f.eks Acer Aspire 5551G , pris 5995kr. Denne modellen settes stadig ned til 4995kr i helgene på Elkjøp/Lefdal.

Hvis du vil ha en modell med kraftigere cpu og samme skjermkort så er Toshiba Satellite L650D-12F 15.6" HD Radeon HD5650, Athlon P820, 4GB RAM, 640GB HDD, DVD±RW, BT, Webcam, W7 Home satt ned 1000kr til 5995kr på Komplett denne uken.

Et annet alternativ kan være Toshiba Satellite L650-11Z , pris 5995kr, som også ofte er på weekendtilbud på Ledal/Elkjøp til 4995kr.

Interessant. Hvis denne Toshibaen (Satelitte L650D-12F) er bra, f.eks til Sims 3, så satser jeg også på den. Aldri mer HP! Min datter er plaget med at PCen blir for varm, og at den derfor plutselig kobler seg ut slik at hun stadig må begynne på nytt. I følge en IT-mann jeg snakket med er dette et generelt problem for HP, og skyldes at støv blir dratt inn i vifta. Hvordan er det med Toshiba-PCer? Har de samme problemer mht varmgang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...