Gå til innhold

Ny tlf, Desire,wave eller iphone 4?


Anbefalte innlegg

Da er på tide å bytte ut Iphone (1.gen) min tenkte jeg. Vurderer sterkt Desire, men så kom nyserrigheten på Wave og Iphone 4. hadde vært og ide og prøve noe annet enn iphone denne gang kanskje kjøre på med desire, men med usikkerhet - så trenger jeg deres hjelp

 

 

Hovedpunkt til jeg bruker tlf til er:

- epost

- surfing

- sms/ringe :p

- div, spill,programmer osv.

- ta bilder

- handsfree

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har omtrent samme behovet og jeg går for iPhone 4, mest på grunn av fravær av plast i konstruksjonen, kompakt størrelse, best batterilevetid og best applikasjonsbutikk. Føler også at jeg har investert for mye penger i applikasjoner til at jeg bare kan velge en annen type telefon sånn uten videre.

Lenke til kommentar

Hei..jeg driver selv og vurderer ny telefon, så avveiningen er kjent.

 

Ipone 4 står jeg over (Iphone har jeg generelt stått over). Mest på grunn av personvernhensyn, spørsmål om plattformens åpenhet osv. Dette er hensyn som gjør at jeg generelt ikke liker Apple. Altså et rent prinsipielt punkt.

 

Wave har jeg etter mye om og men besluttet og heller ikke gå for. Telefonen virker strålende: byggekvalitet, skjerm, og ikke minst størrelsen som gjør at den glir godt ned i lomma. Ankepunktet er derimot OSet. Bada er nytt, og til tross for alle mulige premiepenger til utviklere, lovnader fra Samsung etc. tror jeg ikke plattformen kommer til å bli stor nok. Norske innholdsleverandører (som Trafikanten, Gulesider, Oslo bysykkel o.l.) kommer ikke til å gidde utvikle for det fordi det norske markedet ikke kan bli stort nok. For internasjonale som bare kan oversette en engelsk app kan det sikkert være greit.

 

Desire har jeg egentlig ikke noe godt ankepunkt på. Kanskje designet. Jeg ble hvertfall positivt overraska over skjermen og responsen. Dog, jeg har ikke prøvd i andre sammenhenger enn hos elkjøp. Design og byggekvalitet vurderer jeg hvertfall som bedre hos begge de ovennevnte.

 

Vurdert Galaxy S?

Lenke til kommentar

- epost: Hvis det er gmail du bruker stiller Desire helt klart sterkest. Hvis ikke stiller iPhone og Desire like sterkt, med Wave noe bak.

- surfing: Alle 3 er nok tilsvarende like gode, men stor skjerm er ofte en fordel når du surfer. Sånn sett blir det Desire>iPhone>Wave men forskjellene er ikke store. Kun Desire og Wave støtter flash.

- sms/ringe: Desire og Wave har gode synkroniseringsmuligheter mot facebook osv. Utover dette stiller de likt.

- div, spill,programmer osv.: iPhone stiller sterkest, Desire nr2 og Wave til slutt.

- ta bilder: iPhone stiller noe sterkere enn de to andre

- handsfree: vil tro alle stiller likt her.

Lenke til kommentar

- epost: Hvis det er gmail du bruker stiller Desire helt klart sterkest. Hvis ikke stiller iPhone og Desire like sterkt, med Wave noe bak.

- surfing: Alle 3 er nok tilsvarende like gode, men stor skjerm er ofte en fordel når du surfer. Sånn sett blir det Desire>iPhone>Wave men forskjellene er ikke store. Kun Desire og Wave støtter flash.

- sms/ringe: Desire og Wave har gode synkroniseringsmuligheter mot facebook osv. Utover dette stiller de likt.

- div, spill,programmer osv.: iPhone stiller sterkest, Desire nr2 og Wave til slutt.

- ta bilder: iPhone stiller noe sterkere enn de to andre

- handsfree: vil tro alle stiller likt her.

Takk! slikt svar jeg ønsket meg, Blir nok Desire på meg, galaxy blir for dyrt i mitt budsjett dessverre.

Lenke til kommentar

Da jeg skulle ha meg ny telefeon, så jeg på noen av de samme telefonene som har blitt nevnt her, men gikk for Wave. Nydelig telefon. Sammenlignet den med en kompis som har iphone. Der ble forskjellene på skjermbilde, kamera osv ganske stort. Waven er utrolig mye klarere når man skal ta bilder. Tror man skal lete lenge etter å finne en telefon med så flott skjerm. Problemet med telefonen er vel manglene på apps. Nå har ikke dette mye å si for meg da, heldigvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bada er strålende så sant du ikke er avhengig av 50.000 fjortis apps.

Fjortisapps er jo kult! :)

Neida, men hvis man har 50 000 apps, så må det da være noe for en hver smak?

Hvordan ser bada sin "appstore" ut for øyeblikket egentlig? Vokser det fort? Ser nemlig ikke bort fra at det kan bli en Bada-telefon når min HD2 blir pensjonert :) Mye spennende som skjer på OS fronten ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

- epost: Hvis det er gmail du bruker stiller Desire helt klart sterkest. Hvis ikke stiller iPhone og Desire like sterkt, med Wave noe bak.

- surfing: Alle 3 er nok tilsvarende like gode, men stor skjerm er ofte en fordel når du surfer. Sånn sett blir det Desire>iPhone>Wave men forskjellene er ikke store. Kun Desire og Wave støtter flash.

- sms/ringe: Desire og Wave har gode synkroniseringsmuligheter mot facebook osv. Utover dette stiller de likt.

- div, spill,programmer osv.: iPhone stiller sterkest, Desire nr2 og Wave til slutt.

- ta bilder: iPhone stiller noe sterkere enn de to andre

- handsfree: vil tro alle stiller likt her.

Takk! slikt svar jeg ønsket meg, Blir nok Desire på meg, galaxy blir for dyrt i mitt budsjett dessverre.

 

 

 

Står fast igjen, Netcom som jeg hadde tenkt å kjøpe desire av har ubekreftet dato - sist gang de ble solgt var det 2 måneders ventetid, det gidder jeg ikke å vente på.

 

noen som har formenninger om andre tlf jeg burde velge?

Lenke til kommentar

- epost: Hvis det er gmail du bruker stiller Desire helt klart sterkest. Hvis ikke stiller iPhone og Desire like sterkt, med Wave noe bak.

- surfing: Alle 3 er nok tilsvarende like gode, men stor skjerm er ofte en fordel når du surfer. Sånn sett blir det Desire>iPhone>Wave men forskjellene er ikke store. Kun Desire og Wave støtter flash.

- sms/ringe: Desire og Wave har gode synkroniseringsmuligheter mot facebook osv. Utover dette stiller de likt.

- div, spill,programmer osv.: iPhone stiller sterkest, Desire nr2 og Wave til slutt.

- ta bilder: iPhone stiller noe sterkere enn de to andre

- handsfree: vil tro alle stiller likt her.

Takk! slikt svar jeg ønsket meg, Blir nok Desire på meg, galaxy blir for dyrt i mitt budsjett dessverre.

 

 

 

Står fast igjen, Netcom som jeg hadde tenkt å kjøpe desire av har ubekreftet dato - sist gang de ble solgt var det 2 måneders ventetid, det gidder jeg ikke å vente på.

 

noen som har formenninger om andre tlf jeg burde velge?

 

Da bør du også vurdere Samsung Wave mer seriøst.

 

Min subjektive mening:

 

+ kamera, videoavspiller, musikkavspiller, samtalekvalitet!(er jo også en telefon),batteri, skjermen, mm.

 

Jeg er veldig fornøyd og hatt den snart en måned, og jeg sto mellom valget mellom desire, apple og Samsung wave, da min SE telefon skulle skiftes ut.

 

Men som sagt hva er viktig for deg? Hva er dine behov?

 

 

Snakk med kundebehandlerene i ulike butikker, test den i butikken, les norske og ikke minst utenlandske tester på mer en 1-2 sider(kritikk til dinside.no her).

Tenk deg godt om, se eventuellt på youtube for å få et visuellt inntrykk, og ta et valg, basert på helhetsinntrykket og dine behov.

 

uansett vil du sikkert finne noe som passer nettop deg.

 

Men den perfekte mobiltelefon er det nok umulig å finne per dags dato, og trolig vil den ikke kunne bli produsert, da det er ulike smaker hos forbrukerne.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...