Gå til innhold

ett år, ett emne, noe som gir profitt økonomisk?


loffen90

Anbefalte innlegg

Heisann, har seg sånn at jeg skal til militæret nå i ett år og da kommer til å ha mye fritid på kvelder, i helger osv...

 

Tenker da det kunne vært en lur ide å finne meg ett emne jeg kan lese meg opp i, ett emne som du kan tjene greit emd penger på vist du kan endel om det.

 

Tenker ala, Aksjer, valutta, poker, datarelaterte ting, etc.

 

Tenker at det sansyneligvis er mange her som kan endel om hvordan tjene penger og derfor spør jeg her, noen som kan anbefale ett emne hvor dere vet at dette kan det tjenes gode penger på vist man kan endel om det?

 

Til nå ser jeg på å skaffe meg informasjon om hvordan aksjemarkedet fungerer og følge med på det over ett år vil gi meg en pekepinn på vilke aksjer det kan være lurt å satse på, mens å spille low stakes poker og lese noen bøker om det i ett år vil være mer spennende for min del og også eventuelt gi mer profitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aksjer kan absolutt være et tema som er greit å kunne noe om, så det ville ihvertfall jeg anbefalt deg å lese og følge med på. Det kan nok komme veldig godt med når du begynner å komme opp i årene og gjerne får stadig mer penger til rådighet.

 

Jeg kjenner flere som tjener godt på pokerspilling også, og her er jo fordelen at en ikke trenger særlig mye kapital for å komme i gang. Å spille poker har samtidig mange likhetstrekk med aksjetrading. For eksempel det å få kontroll over følelsene, ha en fastsatt strategi basert på din personlig (risk etc), money management og ikke minst det å skaffe seg en edge osv..

 

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde sett på evt kurs/dag som forlegnigen kan tilby, feks gjennom voksenopplæringen. Hvis du vet hvilken utdannelse du skal ta senere kunne du se om de har noe relevant for den, hvis ikke finnes de endel kurs som gjør at du i årene fremover vil ha lettere for å få sommerjobb ol.

 

Husker det var endel som tok vekterkurs da jeg gikk der.

Jeg tok exphil og vhf/båførerkurs da jeg var der.

 

Kunne jeg valgt fritt tror jeg jeg ville valgt noe slik som førerkort C eller C1. Er veldig greit å ha og åpner mange dører når det gjelder sommerjobber.

Lenke til kommentar

Det vil sikkert kunne gi deg veldig god økonomi med tid og stund hvis du starter å lære om aksjemarkedet nå. Men vit at det kan være en lang prosess fra man begynner å lese om aksjemarkedet og økonomi til man faktisk tjener noe særlig på det. I aksjemarkedet konkurrerer man ofte med folk som har langt mer erfaring enn deg selv og også langt større kunnskap og bedre tilgang på informasjon. Så oddsen er ikke i en små-aksjonærs favør. Men hvis du derimot blir skikkelig interessert i aksjemarkedet og er villig til å jobbe jevnt og trutt over flere år kan gevinsten potensielt bli gigantisk. Så alt kommer an på hvor interessert du er og hvor disiplinert du kan være. Har du ikke noe særlig interesse vet jeg ikke om jeg hadde giddet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...