Gå til innhold

oppgradering av PC, vil gamelt skjermkort holde.


Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å oppgradere PCen min ( e6600,2GB RAM,8800gts,650mw,2x400GB disk) med en av oppgraderingspakkene.

 

i7eller i5

 

Mitt spm er om mitt 8800gts - kort vil fungere greit med så mye nyere komponenter? Skal kjøpe skjermkort og nye disker ved en senere anledning, men tenkte å vente litt med det da jeg sikkert ikke skal spille no mer krevende enn WoW og kanskje litt Starcraft 2 i nærmeste framtid.

 

Grunn til at jeg har lyst på oppgraderingspakka nå istedet for å vente med å kjøpe alt sammen senere, er at det virker som om CPU-vifta mi nærmer seg å ta kvelden og gidder ikke kaste bort tid og penger på å bytte den for 1-2 mnd.

Endret av abbflex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se noen problemer med det.

 

takk for veldig raskt svar.

Kan jeg også spørre om jeg bør gå for i5 og heller legge en ekstra 1000-lapp i skjermkort, eller kjøpe i7 med skjermkort HD5770 til rundt 1600kr?

Jeg er ikke noen super-gamer, men liker at når jeg spiller så skal ting være glatt og fint. Har lyst til å spille det der Star Wars mmporpg som kommer en eller annen gang i allefall.

Lenke til kommentar

Det er litt komplekst å velge cpu til gaming da det er mange faktorer som spiller inn.

i5-750 er en god cpu for en spillmaskin såfremt man ikke planlegger å kjøre Crossfire eller sette inn et dual gpu kort da disse cpuene er begrenset til 16 pci lanes på grafikkdelen.

Den er også veldig overklokkingsvennlig så jeg anser den som et godt valg til en spillmaskin med ett grafikkort innstallert.

 

Hvis man derimot ønsker et dual gpu eller crossfire løsning så er i7-920 det mest naturlige valget.

 

Man må selvfølgelig også ta hensyn til hva annet man har tenkt å bruke maskinen til. Det kan hende man må kompromisse litt på valg av hardware når man ser på det store bildet.

Lenke til kommentar

Det er litt komplekst å velge cpu til gaming da det er mange faktorer som spiller inn.

i5-750 er en god cpu for en spillmaskin såfremt man ikke planlegger å kjøre Crossfire eller sette inn et dual gpu kort da disse cpuene er begrenset til 16 pci lanes på grafikkdelen.

Den er også veldig overklokkingsvennlig så jeg anser den som et godt valg til en spillmaskin med ett grafikkort innstallert.

 

Hvis man derimot ønsker et dual gpu eller crossfire løsning så er i7-920 det mest naturlige valget.

 

Man må selvfølgelig også ta hensyn til hva annet man har tenkt å bruke maskinen til. Det kan hende man må kompromisse litt på valg av hardware når man ser på det store bildet.

 

Takk for svar igjen.

 

Da tipper jeg at jeg kommer til å gå for i5, pga jeg kan aldri tenke meg at jeg kommer til å kjøre noen SLI/Crossfire - løsning pga jeg bruker ikke PCen så mye at det er verdt å bruke så mye penger på den. Blir nok heller da et sterkere enkelt-skjermkort enn HD 5770 litt utpå høsten.

 

Da blir det ny(oppgradert) PC i løpet av uka. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...