Gå til innhold

Hjelp! Ny bærbar til under 10.000


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er en gutt på 13 som trenger litt hjelp til og velge ny PC. Jeg har akkuratt fått kommet meg inn på forumet så håper noen gidder og hjelpe.

 

Jeg er litt grønn når det gjelder dette feltet derfor håper jeg noen som har litt peiling kan gi meg litt hjelp..

 

Denne PCen skal i all hovedsak brukes til surfing på nettet og lignende, men den må også ha kapasitet til og takle forhåndsvis lette spill som "Football Manager 2010" og "Pro Cycling Manager 2010". Det blir nok ikke noe skytespill så PCen trenger ikke å ha så alt for stor kapasitet. Prisen bør vel egentlig være så lav som mulig, men jeg ser helst at vi holder oss under 7.000 - 8.000 kr. Det er egentlig to merker som gjelder for meg, hp og acer, så hvis de har noe bra så tips gjerne. Ellers kan det jo gå med noe annet..

 

 

 

Jeg har lest litt rundt omkring og har hørt at Acer's Aspire er et godt alternativ, hva tror dere omdenne Aspireen?

Om det så blir en Aspire, er det stor forskjell på den tidligere nevnte eller denne? Om jeg kjøper den litt dyrere, hva er det som blir fordelene?

 

Ellers så har jeg brukt en acer Travelmate 6410, men er den god til spill da? Eller så kan man jo gå opp til litt høyere som denne?Må si det frister...

 

Så ser jeg litt på HPs Pavillion, men er det noe og satse på?

 

Så har vel Lenovo en god Thinkpad, eller?

 

 

Hva ville dere valgt av dette? Og er det noe annet dere vil annbefale i denne prisklassen?

Det ble litt langt, men håper noen gidder og komentere.

 

Takk på forhånd!

Mvh SampiDampi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm altså kan ikke helt skjønne hvorfor du er så hytt på Acer, jeg enda til gode og se en Acer med god byggekvalitet. Åssen skjermstørrelse er du ute etter? i 13,3 tommers klassen har du jo Acer TimlineX 3820 til rundt 7000kr med bra CPU og skjermkort som takler spill.

Hvis du vil ha større skjerm kan du se på MSI GX640 maskinen, den har i tilegg et rått skjermkort. Men er skeptisk til byggekvalitet etc til MSI, i tilegg bråker den fælt og produserer mye varme.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok fulgt med på tilbudene som er rundt omkring i sommer da det er mulig å gjøre et brukbart kjøp der.

Komplett har denne Toshiba Satellite L650D-12F 15.6" HD Radeon HD5650, Athlon P820, 4GB RAM, 640GB HDD, DVD±RW, BT, Webcam, W7 Home til 5995kr denne uka. Den har 3 kjerners cpu og 5650 grafikkort og klarer alle nye spill på medium innstillinger.

Den er forøvrig ganske lik Acer Aspire 5740G, men er nok av bedre kvalitet.

 

Eller så har MPX denne ASUS X52JC 15.6" HD GeForce G310, Core i5-430M, 4GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW, Webcam, W7 HomeASUS X52JC 15.6" HD GeForce G310, Core i5-430M, 4GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW, Webcam, W7 Home, pris 5990kr. Den har et atskillig dårligere skjermkort, men det duger til noe eldre spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg ville nok fulgt med på tilbudene som er rundt omkring i sommer da det er mulig å gjøre et brukbart kjøp der.

Komplett har denne Toshiba Satellite L650D-12F 15.6" HD Radeon HD5650, Athlon P820, 4GB RAM, 640GB HDD, DVD±RW, BT, Webcam, W7 Home til 5995kr denne uka. Den har 3 kjerners cpu og 5650 grafikkort og klarer alle nye spill på medium innstillinger.

Den er forøvrig ganske lik Acer Aspire 5740G, men er nok av bedre kvalitet.

 

Eller så har MPX denne ASUS X52JC 15.6" HD GeForce G310, Core i5-430M, 4GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW, Webcam, W7 HomeASUS X52JC 15.6" HD GeForce G310, Core i5-430M, 4GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW, Webcam, W7 Home, pris 5990kr. Den har et atskillig dårligere skjermkort, men det duger til noe eldre spill.

Hadde gått for den toshibaen, mye pc for lite penger.

Toshiba er de pcene med minst feil etter Asus (husker jeg rett?), og dama har hatt en slik i snart 2 år, forsatt som ny + den var billig den gang og.

Lenke til kommentar

Acer er en av de største produsentene av bærbare maskiner men har litt dårlig rykte med hensyn til kvalitet. Det samme gjelder jo i og for seg for flere andre produsenter også.

De beste produsentene skal være Asus, Toshiba, Sony og Dell men de har også problemer med enkelte serier innimellom.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...