Toulon Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Jeg ønsker å kjøpe en ny bærbar pc. Har kjøpt en Sony Vaio-pc, men skal bruke returretten på denne da det er noen ting jeg ikke liker ved den. Mine ønsker til pc er følgende: Må ikke bli for varm, synes Vaio'n blir litt for varm ved touchpad'en Ønsker bedre batteritid enn Vaio har (den holder bare i litt over 1 time ved vanlig bruk) Ønsker helst ikke at det skal være for mye installert på pcen fra før av, men kan jo ta en clean install Ønsker 8-i-1 kortleser, må lese xd-kort (ikke absolutt krav) Under 10000 kr Skjermstørrelse mellom 14" og 16" Må kunne spille Sims3 (altså ok skjermkort) Helst sort innvendig og utvendig Er det noen som har forslag til pc som er bedre enn Vaio'en, eller bør jeg beholde denne?
vidarkri Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Sony lager gode maskiner det er det vel ingen tvil om. Du burde definitivt klare å tyne mer tid ut av batteriet på den maskinen du har men da må du muligens inn å endre litt på oppsettet i strømstyring. Det skal også være mulig å bruke cpuens integrerte grafikkdel for å spare strøm når du ikke har bruk for det dedikerte kortet. Etter det du forklarer av bruken din så kunne du klart deg med en noe lavere speccet maskin, men du kan som sagt konfigurere litt på den Vaion også.
Flums Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Hei Ingen nye Sony Vaio holder kun 1 time, det høres rart ut. Hvilken Vaio er det du har? Det er litt forskjellig levetid, noen har 2-3 timer, andre 10 timer++..... For å kunne svare utdypende bør du opplyse om hvilken vaio du har, da de kommer fra 3500,- til 24000,-.
vidarkri Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Han har en Sony Vaio VPC-EB2Z1E som det er linket til i startposten.
Toulon Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Skrevet 30. juli 2010 Takk for deres svar. Jeg har nå nesten bestemt meg for å kjøpe en Acer Aspire TimelineX 5820TG. Det virker som den har mye av det jeg ønsker, iallefall er det positivt at den har bra batteritid og virker ikke som den blir så varm på touchpad'en. Er dette et bra kjøp for mine behov (for det meste vanlig surfing, bruk av Office 2010, pleier å ha mange ie-vinduer/faner åpne samtidig, litt Photoshop-redigering, spiller noen ganger Sims3)?
EivindS_ Skrevet 30. juli 2010 Skrevet 30. juli 2010 Den har jo så og si samme hardware som den du har, så resten er ganske subjektivt, som utseende, vekt osv. Så om Sonyen passet behovene dine, vil denne også gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå