Gå til innhold

Stille kabinett til bråkete disker


Anbefalte innlegg

Jeg jakter en mulighet til å gjøre en pc med 2 stk 15k disker mest mulig kontorvennlig. Det trengs maksimalt med støydemping og passelig med luftgjennomstrømning.

 

For festing av HD'r er det denne som ser mest lovende ut til nå:

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d43898%26__redir%3d1&plid=43898&__redir=1

 

Men jeg har ikke funnet noen kabinetter som gjør det mulig å montere diskene i slike rammer uten at de må settes opp i cd-roms-brønnene, og der er det jo heller lite med luftgjennomstrømning.

 

Hvilke kabinetter har man egentlig å velge i, og hva bør man fore dem med for å dempe mest mulig? Eller har slik demping så liten effekt at man må gi opp hele prosjektet?

(SSD-disker blir for dyrt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, herlig forslag!

 

Hvordan er mulighetene til å dytte matter i dette? Den største utfordringen blir muligens å dempe fronten?

Det vet jeg ikke. Har ikke dette selv men har vurdert dette til filserver da det har plass til mange disker i fronten.

 

Bildene i fra deres hjemmeside viser at det har god plass til å ha matter.

Lenke til kommentar

Siden diskene her åpenbart kommer til å støye må jeg satse maks på demping av disse. Dvs at de må plasseres i 5,25" demperamme og passer derfor ikke i kabinett uten 5,25" internt. (Må jo ha plass til vifte ved disse også.)

 

Bortsett fra det ville Fractal Design Define R2 ha vært en vinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...