Gå til innhold

Forslag til kjølematte for Acer Aspire 8943G 18,4"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg anbefaler at du laster ned og kjører FurMark ... søk i google, jeg har ikke linken for hånden - og hold øye med temp og fan speed. FurMark vil garantert få gpu'en opp i svært høye temperaturer. Dersom ikke vifta jobber mer enn 30% (og du kan ikke høre at den jobber mer heller) - så har du et problem med vifta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjørte furmark... fikk gpu'en oppi 73.. da var fan speed fortsatt på 30%.. Jeg hører jo at vifta går opp i speed..

Skrevet

Jeg har ingen sensor for fan speed på den, men mulig det er annerledes med ditt kort - anyway, når du hører at vifta speeder opp, men det fremdeles står 30%, så registreres ikke viftehastighet korrekt. har du prøvd den gadget'en jeg linket til?

Skrevet

jeg har merket at cpu temperaturen blir veldig høy. Da begynner det å lagge... Jeg har også funnet ut at vifta har et til nivå som den bruker når pcen blir exstremt varm... Når dette slår seg på, lagger jeg ikke i det hele tatt... Er det en måte jeg kan kontrolere dette på`? Jeg har prøvs speedfan, men jeg fikk det ikke helt til å virke... Jeg trenger hjelp :p

Skrevet (endret)

Noen bærbare har en tastatur-hurtigtast for å maxe viftehastigheten - på min f.eks. er det Fn +1 får å switche vifta mellom maks fart og auto. Se i bruksanvisningen. Men dette er jo ikke noen god løsning, vifta bråker jo en del, det skal ikke være nødvendig at den går på max.

Kan hende må du åpne og rense maskinen for støv, eller kanskje til og med legge ny kjølepasta mellom prosessor og kjøler - noen ganger er akkurat dette noe som blir gjort litt for fort og unøyaktig på fabrikken ...

Endret av thomit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...