Gå til innhold

Forslag til kjølematte for Acer Aspire 8943G 18,4"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet av en kjølematte som passer til denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591315 ??

Jeg trenger den fordi pc'en blir veldig varm når jeg spiller. Når jeg har spillt i ca 30minutter begynner det å lagge i ca 2 sekunder... også tar det 5minutter før det skjer igjen.

Dette var ikke et problem på min gamle hp pc.

Jeg har prøvd alt. Diskdefragmentering, diskopprydding, lukke unødige prosesser og programmer.. osv

Spillet jeg spiller er Zombie Panic Source... Spiller med alt på High og med en oppløsning på 1280 * 720

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må få temp på GPU..

CPU betegnes i Speedfan som Core 0,1,2,3

Ting som Temp1 bruker å være chipset/HK

HDD er Harddsik

Trykk på configure og huk av alle punktene på den første lista du ser.

Skrevet (endret)

Hvis ikke CPUiD Hardware monitor registrerer temperaturen på Gpu'en din, så kan du prøve denne .

Hvis du vil ha konstant overvåking av temp'en på skrivebordet, så kan jeg anbefale en windows gadget som heter GPU observer - funker for både ATI og Nvidia. GPU Observer sidebar gadget .

Samme fyr har også laget en gadget for å overvåke temp og prosessorbruk/minnebruk for Intel Core prosessorer. Kan også anbefales.

Endret av thomit
Skrevet

fremdeles veldig lavt - hvis det stemmer, har du ikke noe problem med temperaturen på gpu - den skal ikke begynne å klokke seg ned før du når minst 90 grader +.

Skrevet (endret)

Viften kjører så mye den må kjøre avhengig av temperaturen på gpu. Den styrer seg selv opp og ned automatisk. Hvis gpu kommer opp i 70-80 grader, vil du nok se at fan speed er 100%.

Endret av thomit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...