Gå til innhold

Fryser når lydkortet aktiveres


Anbefalte innlegg

Har et seriøst problem her.

Når jeg innstallerer mitt nye firewirekort i maskinen,

henger hele systemet seg når jeg setter på en sang i winamp e.l. Uten firewirekortet virker maskinen helt vanlig. Men det er lydkortet som trøbler, det er innebygd i hovekortet (c-media eller no). Dette er ikke en irq-konflikt, både lydkort og firewire har egne interrupt. På hjemmesiden til soyo (hovedkortet mitt) står det listet noen forslag på dette problemet, altså at maskinen fryser når lyden skal komme inn. Det var forelslått blant annet bios-oppdatering, noen eldre drivere... ingenting av dette hjalp.

Hovekortet er et soyo kt333 dragon ultra

 

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

 

Har prøvd:

 

- biosoppdatering

- nye via 4-in-1 drivere

- diverse drivere til lydkortet

- forskjellige pci-spor på firewirekortet

 

dette er jo helt sjukt da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et lignende problem, på et annet kort riktignok, men det var i forbindelse med on-board sound C-Media...Min pc fryste når driveren ble initialisert under booting. Etter en masse prøving frem og tilbake med irq`er og nye drivere etc var det i mitt tilfelle kun en frisk innstallasjon av windows som hjalp...

Lenke til kommentar

skaff deg norton ghost og lag et image av windows-partisjonen din. Prøv deretter å installere bare windows på nytt for å se om det hjelper (tar vel under en time?). Dersom dette ikke hjelper, er din nåværende windowspartisjon oppe og går på skal vi si 5 min, og du har eliminert en potensiell løsning.

 

Ghost er genial når det gjelder problemer som dette, hvor du skal prøve å feile litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...