Gå til innhold

tips til stasjonær spill-maskin til rundt 12000?


Anbefalte innlegg

trenger hjelp til kjøp av stasjonær gamer

 

det skal helst ikke koste over 12.000 men ikke billigere en 11.000

 

vill helst at den skal kunne kjøre det meste a spill på ganske høye instillinger

 

om jeg bygger selv eller bestiller ferdig bygd er jeg heller ikke sikker på

 

jeg har sett på denne og lurer på om det er verdt og kjøpe den med vise andre instillinger ?

 

jeg er helt surette i huet så trenger forslag på alle måter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Soryouken har tatt utgangspunkt i akkurat samme PC, men har gjort noen endringer som du kan se her ;)

 

Jeg tror det kan være lurt å velge 4-6GB RAM i stedet for 2GB.

 

Jeg har selv 2GB RAM per dags dato, og ved f.eks. åpning av et par bilderedigeringsprogrammer, musikkavspillingsprogrammer, en del faner i nettleseren o.l. forsvinner 2GB relativt fort.

 

Siden dette er en gaming-PC kan du jo vurdere å gå for HD 5850 i stedet for HD 5770, men det kommer helt an på hvordan pengene blir prioritert.

 

Jeg har hør mye godt om Corsair sine strømforsyninger, og siden strømforsyning sannsynligvis er noe av det sist du vil trenge å oppgradere med tiden (sammen med kabinett), kan det være greit å legge litt penger i en god en, først som sist.

 

Kabinett kan du egentlig velge og vrake ut fra hva du liker, men de skader ikke med gode løsninger for montering av hardware.

Lenke til kommentar

Støtter det forslaget! thumbup.gif

 

Men han kan vel egentlig droppe alle viftene, for jeg regner med det følger med et par til kabinettet, og om det ikke gjør det, følger det i hvert fall med en til H50, og jeg vil tro trådstarter greier seg uten push/pull e.l.

 

 

SSD-en blir vel i så fall bare en billig en med 30-64GB, men det vil sikker gjøre veldig godt for oppstart av OS og andre programmer.

 

I forslaget til trådstarter følger det jo også med OS, mus,tastatur og skjerm, noe som kanskje burde legges ved i ditt forslag også thumbup.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Ser ut som et greit oppsett det! Men bytt PSU til denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576019!

 

Det er en 750W som er modulær, og bruker seasonic som utgangstpunkt. Kan sammenlignes med COrsair HX 750W og den drar opp mot 900W på det meste!

 

I tillegg så er den billigere pga tilbudet.

 

Ville kanskje kjøpt ram som er designet for AMD Phenom i stedet for i7 serien, og personlig ville jeg hatt et annet kabinett, men det er vel mer smak og behag sånn sett

 

Fractal R2 er veldig stille, det skal den ha pluss for, men jeg anbefaler

 

HAF X - Dags dato kanskje beste kabinettet som finnes, med USB 3.

 

Cooler Master 690 II advanced - knall bra kabinett som ser dødstøft ut. I tilleg kan du installere inntil 10(!) vifter for helt syk airflow

 

Cooler Master Storm Sniper Black Edition. Stort kabinett med store vifter som lager liten støy og har kjempegod kjøling. I tillegg er det helt ekstremt mye plass til cable managament som gir enda bedre airflow og alt kommer til se knall ut inne i kabinettet. Spesielt med en modulær PSU

Lenke til kommentar

Nåvell, han har jo valgt en 6-kjerners CPU til deg, men hadde valget vært mellom en Phenom X4 955/965 og intel i5 750 så hadde nok valget falt på en 750. I HVERT FALL hvis du skulle klokke :)

 

Du vil uansett få en svært godt ytene PC til den prisen

 

For øvrig er 5870'ene veldig billige for tiden, og jeg tror du kan få en 5870 bare ved å slenge på 100-200 kr. Noe som er verdt det!

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...