Gå til innhold

HTD Desire vs. Samsung Galaxy S


Anbefalte innlegg

Først vil jeg si at jeg har lest altfor mye om disse to telefonene, og om utallige flere telefoner, men siden jeg ikke har testet noen av de i praksis vil jeg spørre noen av dere som har testet en eller begge av disse telefonene.

 

Egentlig eneste grunnen til at jeg vurderer Galaxy S ovenfor Desire er GUP'en som på papiret er mye raskere enn Desire sin, samt Super-AMOLED skjermen, eller hva det heter. GUI'en liker jeg ikke noe serlig, og merket samsung har jeg bare aldri likt på telefoner. Men selve merket bruker jeg ikke imot den, da jeg er åpen for alt nytt igrunn.

 

Fra førav sitter jeg med en Sony Ericsson w910i, som jeg er storfornøyd med. Må le litt når jeg hører alle nyhetene til iPhone 4, hvor de nevner multi-tasking, e-mail, front-facing camera, osv osv.. Alt dette har jo min gamle slitene telefon allerede, og er ingen nyhet.

 

I bunn og grunn fungerer den jeg har nå perfekt, med unntak av at kameraet har tatt kvelden. Men det jeg savner er en større skjerm, så jeg kan vise bilder, se litt film, og spille litt når jeg kjeder meg. Samt at jeg føler det er på tide med en liten oppgradering uansett.. Wi-Fi er også en veldig god ting, men nesten samtlige smarttelefoner har jo dette..

 

Så, spørsmålet er vel igrunn ganske enkelt: noen som har testet begge, og har noen formening om hvilken jeg burde velge? Evt. om det er andre jeg burde se på?

 

-

 

Sense til HTC er bare helt nydelig, og overgår alle andre jeg har sett til nå.

 

Beklager mye tekst, men har lest så mye at jeg er helt surrete i hodet av det nå, og trenger hjelp til å velge =P

Endret av Stianbl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, er vel sandt det. Eneste som egentlig holder meg litt tilbake med den er Sense vs Touchviz eller hva det heter. Liker Sense. Samt blits på kameraet (eller hadde Galaxy'en det?)

 

Jeg har lest så mye om galaxy s, x10, desire, og alt det at jeg surrer forferdelig her nå =P

Lenke til kommentar

Når det kommer til de 2 modellene, så ville jeg valgt den jeg personlig likte best mtp menyer og slikt. Ellers er de jo veldig like.

 

 

Veldig like? Galaxy S har større og klart bedre skjerm (verdens beste),klart bedre kamera, MYE bedre betteritid, og helt klart mye finere design+++ så nei de er slett ikke like.

Lenke til kommentar

Når det kommer til de 2 modellene, så ville jeg valgt den jeg personlig likte best mtp menyer og slikt. Ellers er de jo veldig like.

 

 

Veldig like? Galaxy S har større og klart bedre skjerm (verdens beste),klart bedre kamera, MYE bedre betteritid, og helt klart mye finere design+++ så nei de er slett ikke like.

 

Jeg vurdere å kjøpe en av disse telefonene selv, men stusser på å ha lest at Galaxy er litt plastikk mens Desire er et solid stykke mobil.

Lenke til kommentar

Når det kommer til de 2 modellene, så ville jeg valgt den jeg personlig likte best mtp menyer og slikt. Ellers er de jo veldig like.

 

 

Veldig like? Galaxy S har større og klart bedre skjerm (verdens beste),klart bedre kamera, MYE bedre betteritid, og helt klart mye finere design+++ så nei de er slett ikke like.

 

Jeg vurdere å kjøpe en av disse telefonene selv, men stusser på å ha lest at Galaxy er litt plastikk mens Desire er et solid stykke mobil.

 

Da bør du jaggu holde og kikke på begge to for der er slett ikke Desire noe bedre heller tvert om spør man meg...

Lenke til kommentar

Holdt en Galaxy S for første gang i dag, og det er en utrolig smekker telefon. Omtrent nøyaktig like stor som en HTC HD2 (litt smalere, og skjermen er mindre), men ligger bedre i hånda pga en liten kant bakerst og nederst. Telefonen er 100 % plast, men det føles som en kvalitetstelefon likevel, den er i svart høyglans med en slags "mesh" på baklokket. Hva er så galt med plast uansett? :p

 

Nei, det hadde nok garantert blitt Galaxy S på meg om valget stod mellom Galaxy S og Desire. Nå har de vel puttet Android 2.2 på HTC HD2, og da er jo plutselig den også litt interessant, men selv om den er laget delvis i metall føles Galaxy S freshere i labben.

Lenke til kommentar

Takker for mye bra svar her =)

 

Men... Nå så jeg nettop at de snakket om Desire HD som mulig kommer ut i oktober eller noe, og da ble det fristende å vente litt å se =)

 

Har forsåvidt ikke noe hast, men er det med at jeg gjerne vil ha en y telefon grenerelt sett, og liker en stor skjerm så man kan vise bilder lett, og ha litt grei underholdning om man ønsker det =)

 

Nå har jeg selv speilrefleks kamera, og elsker å ta bilder, men den mobilen jeg har nå fungerer ikke kameraet på. Er veldig greit å ha ett bra kamera på lomma også når man trenger det, og Desire HD skulle jo komme med 8,x megapixler, som burde være bra om optikken er på plass =)

 

Nei, tror jeg holder meg i ett par måneder og ser.. Og innen da er det vel garantert enda nye mobiler ute.. garh =P Alltid samme problemet med meg.. Eller, SE w910i som jeg nå har har jeg aldri angra på, og den tid var det lett å finne telefoner som var klart best på det området man trengte. Nå er det mange med ca like specs, men alltid noe å sette fingeren på på alle. Bare småtting, men det gjør valget vanskelig, da jeg er en "fattig" student enda, som ser etter jobb... Men vi får se hvordan det går! =D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...