Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kobling av stero i passat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har nå fådd både forsterker, sub og alt jeg trenger untatt spiller. Jeg venter med å bestille spiller til jeg har fådd klarhet i om jeg evt trenger en iso overgang, evt hvilke spiller jeg kan bestille for å unngå det. Jeg legger ved bilder av koblingene som står i orginal spilleren. Noen av disse koblingene må være til cd veksleren? Jeg har også telefon i bilen, den skal være koblet til stereoen den også pr idag. Den skal også fjernes. Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvilke spiller jeg kan kjøpe uten å måtte ha iso overgang? evt hvordan iso overgang? Hvilke av koblingene er til cd veksleren og hvilke er til telefonen? Hva skal jeg gjøre med de koblingene når jeg kobler den nye spilleren? Jeg er mildt sakt grønn på dette!!

Bilen jeg kjører er en passat sedan 01 modell 3bg

Takk for all hjelp! :blush:

post-155047-1279114943,8757_thumb.jpg

post-155047-1279114992,8273_thumb.jpg

post-155047-1279115044,8229_thumb.jpg

post-155047-1279115102,227_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den blå er til CD-skifteren.

Kan ikke se at stereo'en din er koblet til telefonen, da skulle den grønne har et par ledninger. Det er nok en Mute-kabel i Strøm-ISO'en, men du trenger vel ikke den uansett hvis du skal ha en Bluetooth-spiller.

Du trenger ingen ISO-overgang om du skal ha en typisk asiatisk spiller, der henger ISO-kontakten utenfor spilleren og det er som regel enkelt å bytte om på KonstantPluss og TenningsPluss (rød og gul ledning) slik at spilleren husker innstillinger og slår seg av med tenningen.

Med en typisk europeisk spiller er ISO-kontaktene innfelt i spilleren, og du trenger en enkel overgang får å bytte om disse to kablene.

2565_phonocar_4_718.jpg

VAG syntes på 90-tallet det var en god idé å bytte om disse to i bilens ISO-kloss, slik at man kunne si til kunden at "skal du bytte ut originalspilleren kan du ikke gjøre dette selv da den ikke vil fungere ordentlig, du må nok levere den til et VAG-verksted så skal vi ordne det isteden..." eller noe sånt. :hmm:

CD-skifteren får du ikke brukt med noen ettermarkeds-spiller, så den selger du sammen med originalspilleren, enkelt og greit. Regner med du vil ha en DobbelDIN-spiller nå siden du har plassen til det, og uansett; alle nye spillere idag leveres med ISO-kontakter, så alle kan plugges inn i de to svarte og brune ISO-kontaktene du har der allerede, altså med den lille forskjellen nevnt over.

Endret av transmedia.no
Skrevet

Takk så mye for hjelpen! :cool: Det kabelsettet jeg kjøpte har alt. Det jeg lurer på er hvilke verktøy jeg skal bruke for å koble på "kontaktene" på enden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...