Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøreutstyr på A1 kjøre timer.


Anbefalte innlegg

Heisann, skal ha første kjøretimene imorgen og lurte på om man bruker egen hjelm. Det har seg sånn at jeg har en hjelm med sotet visir og lurer på om det er lovlig.

Har heller ikke kjørestøvler, men har sko som går over ankelen, min bror kjørte med dette og det var greit, men er litt usikker på det med hjelmen.Alt annet av utstyr er i orden, det vil si hansker og kjørejakke. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, skal ha første kjøretimene imorgen og lurte på om man bruker egen hjelm. Det har seg sånn at jeg har en hjelm med sotet visir og lurer på om det er lovlig.

Har heller ikke kjørestøvler, men har sko som går over ankelen, min bror kjørte med dette og det var greit, men er litt usikker på det med hjelmen.Alt annet av utstyr er i orden, det vil si hansker og kjørejakke. :)

 

Sotet visir er lov, eneste er at kanskje kjørelærer vil se øynene dine mens du kjører.

 

Der jeg tok A1 og A måtte jeg ha egne kjørestøvler.

 

Bare ta en telefon til de og hør.

Lenke til kommentar

Fant ut at hjelmen min ikke var e merket og at jeg ikke skulle ha sotet visir pga han skulle se øyne mine. Men det gikk fint for denne gangen, fordi jeg kunne kjøre med visiret oppe, pga lave hastigheter i kjøregården.

 

å? Kjøpt den i utlandet eller? :D

Lenke til kommentar

Da jeg tok A1 for litt siden var kravene som følger:

 

  • Godkjent (E-merket) hjelm med klart visir evt. klare briller (De hadde hjelmer til utlån).
  • MC-støvler evt. sko som går over ankelen og mulighet til å hindre evt. lisser i å fly og blafre rundt (som regel ved å stramme kjørebuksa rundt).
  • MC-hansker.

Hansker og sko hadde de ikke til utlån, men de hadde alt annet utstyr ;)

 

Dette var på Wright Trafikkskole :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...