Gå til innhold

Gode Detektiv/Krim/Etterforskning spill?


Anbefalte innlegg

Så jeg så Varg Veum filmene her om dagen, og fikk plutselig litt dilla på etterforskning/detektiv spill :)

 

Men problemet er at jeg har søkt igjennom utrolig mye på internet for å prøve å finne et bra detektiv spill, men har ikke lykkes...

Det beste spillet jeg fant var faktisk et nett spill: Nick Bounty 1-2, men siden det var et nettspill varte det ikke så lenge...

Jeg har prøvd spillet "Law and order" også, og det var ganske likt Nick Bounty spillene, med litt bedre graffik osv... :thumbup: Jeg synes spesielt at avhøres metoden på "Law and Order" var ganske kult, ellers så var det helt greit... :hmm: Men Nick Bounty var bedre på grunn av stemmningen osv... ;)

 

Men jeg bare lurer på om dere vet om et bra detektiv/krim/etterforskning spill? :)

 

Jeg vil helst prøve et som er litt "nytt"... Noe som helst er laget mellom 2005 og til nå ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg anbefaler alle 3. jeg er X-files fan så det spillet likte jeg veldig godt. Grim Fandango har kanskje en av de beste historiene, og Sam & Max er jo rett og slett bare morro siden det er så drøy humor ;)

 

Sam and Max kunne jeg faktisk tenke meg å spille :thumbup:

X-files; er ikke det romvesener og sant? :hmm: Har ikke peiling!

 

 

Jeg liker godt art of murder spillene. Du spiller en kvinnelig fbi agent i et slags point and click spill.

 

De har jeg hørt om. Tror jeg. Jeg fant en demo når jeg surfet på nettet :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Innenfor denne typen detektiv adventure/puzzle spill, er den en serie som må nevnes uansett årstall. Tex Murphy spillene: Mean Streets (1989), Martian Memorandum (1991), Under A Killing Moon (1994), Pandora Directive (1996), Overseer(1998).

 

Handlingen i disse spillene foregår hovedsaklig i San Fransisco i årene rundt 2040. Du spiller privat etterforskeren Tex Murphy. Spillene har et herlig noir preg og er tidvis både mørk og humoristisk. Dette er ikke tradisjonelle pek og klikk spill da utforskningen foregår i 3D. Alle spillene har svært gode historier, og byr på mange gode utfordringer. Dette er fullmotion video spill og det er derfor mange cutscenes med skuespillere. Jevnt over er skuespillet temmelig bra til et spill å være. Det er også en klar forbedring i produksjonen fra UAKM til Overseer. Spillene er til en viss grad interaktiv, da særlig Pandora Directive, som har 7 ulike slutter, og en mengde ulike utfall på forskjellige situasjoner avhengig av hvordan du velger å spille.

 

Mean Streets og Martian Memorandum er vel gammel og ikke sååå god, iallfall ikke rent spillteknisk, men fra Under A Killing Moon og utover får du servert antakelig det beste sjangeren har hatt å tilby, iallfall dersom du kun ser på FMV spill.

 

Personlig synes jeg Pandora Directive er tidenes beste adventure tittel. Dette var særegne spill som var svært nyskapende da de kom. Det kan nå se ut som at Aaron Conners og Chris Jones faktisk er igang med utviklingen av en SVÆRT etterlengtet oppfølger til Overseer.

 

Alle disse spillene kan kjøpes via download for en billig penge på www.gog.com. Da kompatibel med dagens operativsystem.

 

Jeg har selv nettopp spilt Under A Killing Moon og Pandora Directive, og skal snart gå igang med Overseer på nytt. Må si jeg er overrasket over hvor utrolig godt disse spillene holder seg. Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Innenfor denne typen detektiv adventure/puzzle spill, er den en serie som må nevnes uansett årstall. Tex Murphy spillene: Mean Streets (1989), Martian Memorandum (1991), Under A Killing Moon (1994), Pandora Directive (1996), Overseer(1998).

 

Handlingen i disse spillene foregår hovedsaklig i San Fransisco i årene rundt 2040. Du spiller privat etterforskeren Tex Murphy. Spillene har et herlig noir preg og er tidvis både mørk og humoristisk. Dette er ikke tradisjonelle pek og klikk spill da utforskningen foregår i 3D. Alle spillene har svært gode historier, og byr på mange gode utfordringer. Dette er fullmotion video spill og det er derfor mange cutscenes med skuespillere. Jevnt over er skuespillet temmelig bra til et spill å være. Det er også en klar forbedring i produksjonen fra UAKM til Overseer. Spillene er til en viss grad interaktiv, da særlig Pandora Directive, som har 7 ulike slutter, og en mengde ulike utfall på forskjellige situasjoner avhengig av hvordan du velger å spille.

 

Mean Streets og Martian Memorandum er vel gammel og ikke sååå god, iallfall ikke rent spillteknisk, men fra Under A Killing Moon og utover får du servert antakelig det beste sjangeren har hatt å tilby, iallfall dersom du kun ser på FMV spill.

 

Personlig synes jeg Pandora Directive er tidenes beste adventure tittel. Dette var særegne spill som var svært nyskapende da de kom. Det kan nå se ut som at Aaron Conners og Chris Jones faktisk er igang med utviklingen av en SVÆRT etterlengtet oppfølger til Overseer.

 

Alle disse spillene kan kjøpes via download for en billig penge på www.gog.com. Da kompatibel med dagens operativsystem.

 

Jeg har selv nettopp spilt Under A Killing Moon og Pandora Directive, og skal snart gå igang med Overseer på nytt. Må si jeg er overrasket over hvor utrolig godt disse spillene holder seg. Anbefales på det sterkeste!

 

Wow utrolig mye bra info og nok til å få meg interessert i alle fall!! :thumbup: Jeg skal sjekke ut disse spillene med en gang jeg er ferdig med (kremt)

kan anbefale Indigo Prophecy aka farenheit på det varmeste
, som er faktisk en av de beste spillene jeg har prøvd på lenge!!

 

kanskje sjekke ut In the 1st Degree hvis du liker litt rettsal type spill.

 

Jeg liker rettsal spill, i alle fall de jeg har prøvd :) Skal sjekke det ut :thumbup:

Lenke til kommentar

åhå hå åhåhåhå!!

 

 

 

Broken Sword: Shadow of the Templars.

 

husker jeg spillte det mye for mange herrens år siden.

 

vet ikke hvordan de andre Broken sword spilla er, men Shadow of the Templars vet jeg er konge.

 

men det blir litt mer den Moneky Island, Full Throttle, Sam & Max stilen igjen da, litt mer adventure enn detektiv spill. det er rett og slett Puzzle spill. men som sagt The X-files Game er bra. tror det var det det het. var iallefall på sykt mange CD'r. ser det har fått dårlig kritikk på Gamespot, men er ikke helt sikker på at det var det. covret/boxen ligner iallefall.

Lenke til kommentar

åhå hå åhåhåhå!!

 

 

 

Broken Sword: Shadow of the Templars.

 

husker jeg spillte det mye for mange herrens år siden.

 

vet ikke hvordan de andre Broken sword spilla er, men Shadow of the Templars vet jeg er konge.

 

men det blir litt mer den Moneky Island, Full Throttle, Sam & Max stilen igjen da, litt mer adventure enn detektiv spill. det er rett og slett Puzzle spill. men som sagt The X-files Game er bra. tror det var det det het. var iallefall på sykt mange CD'r. ser det har fått dårlig kritikk på Gamespot, men er ikke helt sikker på at det var det. covret/boxen ligner iallefall.

 

Broken sword har jeg prøvd :) I alle fall et av de ;) Husker det var ganske bra... Men som sakt det er jo mer et adventure game :)

Lenke til kommentar

Still Life, Ripper, Black Dahlia (de siste er gamle men gode),Sherlock Holmes er noen.

Og ikke minst Gabriel Knight serien som kan kjøpes på gog.com med andre gamle godbiter.

 

Jeg sjekket ut Still Life men er veldig skeptisk. Er det bra? Hva handler det om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...