Gå til innhold

Søker PHP-programmerer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg har laget en side som jeg skal ha et lite community på. I den forbindelse søker jeg etter en som kan lage scriptet.

Nedenfor har jeg listet opp hvilke funksjoner jeg ønsker, også håper jeg at interesserte skriver en mail og forteller hva de vil ha

for jobben. Scriptet må helst være klart innen 8.august. Scriptet skal tilpasses en ferdig design, men den jobben tar jeg sannsynligvis selv. Scriptet kan derfor lages så og si uten design.

 

Jeg ønsker at scriptet skrives i PHP. Har MySQL-database tilgjengelig.

 

 

- Scriptet må være godt sikret. Admin legger til medlemmer, og communitiet er sperret for alle uten brukernavn og passord.

- Admin tildeler brukernavn og passord i første omgang

- Medlemmet må kunne bytte til et selvvalgt passord

- Det må finnes en "glemt passord"-funksjon

- Det må være et eget område hvor admin kan publisere filer til nedlasting (mp3, pdf osv).

- Det må være et eget område hvor admin kan legge ut nyheter om som er interessante for medlemmene

- Alle medlemmer må ha et eget personlig område som er godt sikret. Det må være enkelt for admin å legge til/fjerne medlemmer.

- Jeg ønsker at det finnes et forum for alle registrere brukere, som kan redigeres av admin.

- En gjestebok for alle medlemmer

- Et område på hver enkelt brukers side hvor admin kan legge informasjon som kun skal være synlig for det spesifikke medlemmet.

- Medlemmene må kunne sende personlige meldinger til hverandre

- Jeg ønsker at admin kan sende meldinger til alle medlemmer samtidig, og eventuelt kun til en gruppe om gangen. F.eks alle som er registrert i gruppen "2010-2011", eller alle som er registrert i gruppen "2011-2012" osv. (PS! Denne funksjonen er ikke viktig)

- Medlemmet må kunne laste opp foto til sitt eget fotogalleri. Fotogalleriet må ha en øvre grense på f.eks 50 mb per bruker. Maks opplasting pr bilde f.eks 500 kb.

 

 

Jeg håper at det finnes noen der ute som kan programmere dette for meg. Dere må gjerne ta utgangspunkt i andre communities (som dere har rettigheter til), så lenge resultatet blir i nærheten av det jeg har beskrevet ovenfor.

 

Ta gjerne kontakt med meg ved å sende et PM her inne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du nevner heller ingenting om betaling, skal dette være gratis?

 

Anbefaler deg å lese hele innlegget neste gang:

"... også håper jeg at interesserte skriver en mail og forteller hva de vil ha for jobben."

 

 

 

Alt dette kan du da gjøre selv med forskjellige koder som ligger der ute alt.

 

Man bør vel ha ganske god greie på PHP for å klippe inn slike kodesnutter og sørge for at alt er funksjonelt og sikkert.

Jeg foreslår at de som er interessert i å komme med et slags tilbud på dette "anbudet" sender meg en melding.

Lenke til kommentar

"... også håper jeg at interesserte skriver en mail og forteller hva de vil ha for jobben."

 

Er greit å ha en pekepinne på hva du egentlig ønsker av kvalitet.

 

En slik jobb på den tidsfristen, er lett og sette til 15 - 20k og kanskje mer for et firma som driver med dette til daglig.

 

Er noen timer arbeid som ligger bak et slikt system.

Lenke til kommentar

Må det gjøres custom i PHP? Ettersom dette ligner så mye på mange andre eksisterende ting, virker det litt unødvendig å lage alt i skreddersøm. Hvis du skal leie inn professjonelle til å lage dette, tror jeg og at du fort vil se en sekssifret regning.

 

To råd på rappen fra meg:

 

1)Om du må ha det skreddersydd og custom, se om du kan basere det på noe annet enn PHP. Spring Roo for eksempel kan brukes for å scaffolde opp en basic CRUD-applikasjon med persistent database og sikker innlogging på minutter, om du vil gjøre det i Java. Ruby on Rails kan sikkert brukes til mye av det samme.

 

2)Om du ikke har noen flere krav enn de du kommer med, kan du jo se om xing, som lar deg sette opp egne communities mye som de du beskriver. Det er gratis med basic funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Det er håpløst å gjøre det custom på en måned. Du trenger da et team med folk og prisen vil som sagt bli temmelig drøy-

 

Jeg har utviklet et lignende phpsystem og jobbet ganske intenst med det. Det har ikke all den funksjonaliteten du nevner og det har tatt ca 2 måneder. Jeg er ikke noen php-mester men jeg kan det grunnleggende ganske greit.

 

Vil anbefale som Ola at du bygger det på et allerede eksisterende system eller cms.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bygget flere slike systemer, men altid bare på hobbybasis. Jeg har koblet opp systemene med SMS-Gateways, for å lage små VIP-systemer, osv... Men, har aldri forsøkt å lage noe på en mnd.. Det blir i grunn litt for lite tid, til å bygge noe så stort, men, det er sikkert de som allerede har bygd opp et eksisterende rammeverk, som gjør det "lett" mulig å utvide, for å passe det du krever på en mnds tid.

Lenke til kommentar

- Scriptet må være godt sikret. Admin legger til medlemmer, og communitiet er sperret for alle uten brukernavn og passord.

- Admin tildeler brukernavn og passord i første omgang

- Medlemmet må kunne bytte til et selvvalgt passord

- Det må finnes en "glemt passord"-funksjon

- Det må være et eget område hvor admin kan publisere filer til nedlasting (mp3, pdf osv).

- Det må være et eget område hvor admin kan legge ut nyheter om som er interessante for medlemmene

- Alle medlemmer må ha et eget personlig område som er godt sikret. Det må være enkelt for admin å legge til/fjerne medlemmer.

- Jeg ønsker at det finnes et forum for alle registrere brukere, som kan redigeres av admin.

- En gjestebok for alle medlemmer

- Et område på hver enkelt brukers side hvor admin kan legge informasjon som kun skal være synlig for det spesifikke medlemmet.

- Medlemmene må kunne sende personlige meldinger til hverandre

- Jeg ønsker at admin kan sende meldinger til alle medlemmer samtidig, og eventuelt kun til en gruppe om gangen. F.eks alle som er registrert i gruppen "2010-2011", eller alle som er registrert i gruppen "2011-2012" osv. (PS! Denne funksjonen er ikke viktig)

- Medlemmet må kunne laste opp foto til sitt eget fotogalleri. Fotogalleriet må ha en øvre grense på f.eks 50 mb per bruker. Maks opplasting pr bilde f.eks 500 kb.

 

Problemet er, for og komme med et anbud på et slikt prosjekt så burde du spesifisere om det skal være hundre prosent custom, dvs alt bygges opp fra skratch. Eller at du tillater bruk av rammeverk som Zend/CodeIgniter/CakePHP, Eller om du tilatter oppsett av eksisterende open source programvare.

 

Et eksempel:

Portal: Drupal

Forum: phpBB

 

Og integrere de to tjeneste burde være ganske så enkelt. Har aldri jobbet med Drupal før, men antar at det er ganske enkelt og har god dokumentasjon. Men hvis du tilater det så er det nok mulig og få det til på en måned for en erfaren programmerer.

 

For eksempel så har Drupal mest sannsynlig mulighet allerede for bruker registrering, da er det borte fra listen. Fotogalleri finnes det nok også plugin til, det samme gjelder Downloads.

 

Skjønner ikke helt hva du mener med Gjestebok, mener du som med "Vegg" på Facebook? Isåfall så finnes mest sannsynligvis det også til Drupal.

 

-------------------------------

En annen løsning er jo SocialEngine

http://demo.socialengine.net/

Det koster selvfølgelig penger og prisen avhenger helt av plugins som du trenger. Se: http://www.socialengine.net/buy-social-engine

 

Jeg ville anta fra det du skriver at du vil trenge følgende plugins:

Photo Albums

Forum

Groups

(Mulgens Chat og IM)

~ 330$ eller 2100kr. Det er uansett mye billigere en og leie inn et stort team til og gjøre det hele :)

http://www.socialengine.net/features

 

Se også her for Core Features: http://www.socialengine.net/features/all

 

Jeg vil faktisk tillate og si at SocialEngine det er den beste løsningen for deg, og den mest kostnadseffektive. Hva sikkerheten angår så er nok den ganske høy da dette produketet har blitt utviklet over en lang tid. Jeg gjorde et kjapt google søk (social engine exploits) og fant ingen for den nyeste versjonen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...