Electric| Skrevet 8. juli 2010 Skrevet 8. juli 2010 Heisann! Jeg sitter med et litt underlig problem.. Jeg har fått i oppgave å kartlegge nettverket her i og med at det mangler dokumentasjon, i så måte ALL dokumentasjon. Forrige ikt-ansvarlige hadde alt liggende i hodet eller rundt omkring.. Det jeg sliter litt med er at jeg finner ikke interface ipn til den trådløsekontrollern og er i så måte rimelig hjelpesløs når det kommer til konfigurering av trådløse aksesspunktene. Noen som har forslag på hvordan jeg kan få denne ipn? Uten å måtte kjøre oppsettet på nytt da det er en del aksesspunkt ute å kjører. På forhånd takk
CrZy_T Skrevet 8. juli 2010 Skrevet 8. juli 2010 Har du passordet så er det vel en konsollport på disse?
ior Skrevet 8. juli 2010 Skrevet 8. juli 2010 Tre möjligheter; 1. Konsoll 2. För att accesspunkter skall få kontakt med kontrollern använder man sig som regel av ett DNS namn eller en DHCP option. Om du försöker slå upp CISCO-LWAPP-CONTROLLER.<localdomain> så skall den peka på kontrollerns mngt ip. När det gäller DHCP kan du se i DHCP servern om option 43 är aktiverat, denna skall också isåfall peka mot kontrollern (i hex). 3. Se på mac-address tabell på switchen den är kopplad på och leta upp respektive mac i arp tabell på närmaste router.
Electric| Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Skrevet 9. juli 2010 Hei igjen! Var kanskje litt rask å trykke send i går. Jeg har IPn men har ikke porten(satt en port på det hele) men jeg skal prøve consolporten Tenkte ikke på det
sumptrollet Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 Gammel sak, men hvis andre skulle ha nytte av det: WLC-boksene sender ut CDP-pakker slik at du kan fiske ut IP-adressen til WLC-en fra nærmeste svitsj.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå