Gå til innhold

Leier kjellerleilighet uten kontrakt


Anbefalte innlegg

Jeg leier en kjellerleillighet uten kontrakt(Har bodd her 2 og et halvt år).

Ved innflyttning var vi enige om en leie på 6000 per mnd, men etter 1 og et halvt år sendte jeg en tekst melding om og gå ned til 5000 siden ingen av problememene var fikset.

Dette gikk han med på uten problemmer. Det var ikke montert røykvarsler, noe jeg ordnet selv i ettertid. Varmekablene fungerer heller ikke, noe som resulterte i høyt strømforbruk på vinters tid. Han sa også at han skulle fikse dette fortest mulig, men det har ikke blitt gjort. Jeg har også påpekt fuktskader/sopp på badet og soverommet til huseier. Leiligheten oppfyller heller ikke godtkjente rømningsveier. Hva er standard mål fra golvplan til vinduet? Her er vinduet 1.30 fra gulvet og opp til vinduet. Ingen av disse problemmene har vært fikset siden jeg flyttet inn. Plutselig kom huseieren for et par uker siden og sa jeg måtte starte og betale 6000 igjen, men jeg gjentar at forsatt er ingen av problemmene fikset.

 

Hva bør jeg gjøre? Kom gjerne med forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom med et motkrav. Si at huseier får en måned på seg til å fikse påpekte problemer, ellers vil du ikke betale mer enn 4000 kroner. Hvis problemene fikses i løpet av en måned, har han all rett til å kreve 6000.

 

Vet ikke hvor lett det er å komme gjennom med dette ettersom du ikke har kontrakt (noe du absolutt burde skaffet deg), eller om han da faktisk har rett til å kaste deg ut. Det må noen med tyngre juridisk erfaring svare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...