Gå til innhold

Weatherby SA-08 eller Remington 870?


Anbefalte innlegg

Hei

(Sorry mente Weatherby PA-08 ikke SA-08)

jeg skal nå kjøpe meg en hagle :)

jeg har prøvd to løps, pumpehagler og halvautomat og jeg har funnet pumpehagler som min favoritt, så værsåsnill ikke begynn å diskutere om jeg bør kjøpe pumpe eller ikke.

 

Hagla skal brukes til rypejakt

(jeg er sterk nok til å bære hagla).

 

Jeg falt først for Remington 870 ,men så kom Weatherby PA-08, og mange mener det er en bedre og billigere verisjon av 870, er dette sant?

Fint om folk med erfaringer med begge haglene kan si fordeler og ulemper her.

 

 

fint om dere kunne hjulpet en fremtidig jeger :)

Endret av ColtNor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet beklagelig ikke noe om Weatherby PA-08, men Remington 870 har jeg god erfaring med. Jeg har en selv og har skutt noen hundre patroner kan en si. Syns mekanismen på 870 er helt perfekt, ikke noe slerk eller tull, våpnet har aldri kilt seg (untatt når jeg klarte å prestere å putte patronen inn i kammeret feil vei :whistle: ) Løpet er litt langt, og hagla kan være litt upraktisk i skauen, men ettersom hva jeg har fått vite er løpet på Weatherby PA-08 like langt.

 

Jeg kan ikke si hva du burde kjøpe, for jeg har aldri prøvd Weatherby'n men kan for all del si at hvis du skal ha en pumpehagle så er remington 870 et meget godt kjøp, Den jeg har ble kjøpt i 1977 og holder seg like godt ennå.

 

Lykke til med haglekjøpet :)

Endret av medlem-173043
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

jeg har også Remington 870. Jeg er svert fornøyd. Det er jo tross alt tidenes mest solgte hagle.Jeg har syntetisk stokk. 870 express. Du kan også kjøpe 870 super magnum for 1 tusenlapp mer. Forskjellen er at super magnum har 86 millimeter langt kammer mens express har 76 millimeter elns. Weatherby har ikke det samme kvalitetsstempelet som Remington.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...