Gå til innhold

Hjelp til kjøp av stasjonær gaming-pc! 8-9000kr max.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal kjøpe en gaming pc til rundt 8000kr. Helst ikke over, men kan gå til 9000.

Skal brukes til gaming, Photoshop og video-redigering.

Spillet jeg vil kunne spille på høy kvalitet er BFBC2.

Vil helst ha et AMD oppsett, 850w PSU, Ikke mindre en 500GB HDD, men 1TB er ikke nødvendig, og gjerne et ATI-kort. Er villig til å bygge selv (En gang må bli den første).

Det blir fortsatt noen måneder til jeg faktisk kjøper PC-en, men akkurat nå kjeder jeg meg, så jeg poster nå og "bumper" tråden senere.

Så jeg fant denne: PC i deler - AMD

Og med Windows 7 Home Premium 64-bit, så blir det ca. 9000kr. (Oppgraderer nok med 2/4GB mer RAM senere)

Er dette et fint oppsett, eller kan noen finne et bedre oppsett til samme (helst lavere) pris?

Endret av cesar
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal kjøpe en gaming pc til rundt 8000kr. Helst ikke over, men kan gå til 9000.

Skal brukes til gaming, Photoshop og video-redigering.

Spillet jeg vil kunne spille på høy kvalitet er BFBC2.

Vil helst ha et AMD oppsett, 850w PSU, Ikke mindre en 500GB HDD, men 1TB er ikke nødvendig, og gjerne et ATI-kort. Er villig til å bygge selv (En gang må bli den første).

Det blir fortsatt noen måneder til jeg faktisk kjøper PC-en, men akkurat nå kjeder jeg meg, så jeg poster nå og "bumper" tråden senere.

Så jeg fant denne: PC i deler - AMD

Og med Windows 7 Home Premium 64-bit, så blir det ca. 9000kr. (Oppgraderer nok med 2/4GB mer RAM senere)

Er dette et fint oppsett, eller kan noen finne et bedre oppsett til samme (helst lavere) pris?

OS kan du få for en mye billigere penger ^^ Jeg ville heller satse på Pakken for 9990 på komplett istedenfor din.

Skjermkortet ditt som det er 2 av begynner å bli litt utdatert. Her er ett oppsett som jeg trur er ganske bra fra Dustin.

post-215350-1277576686,569_thumb.jpg

Skrevet (endret)

Ok, da skal jeg lete etter nyere skjermkort.

Ville heller hatt en 4-kjernes CPU med mer GHz per kjerne enn 6 kjerner.

Støtter hovedkortet Crossfire?

Forresten, akkurat nå har jeg en 7-år gammel Dell Dimension 4900 med oppgradert RAM til 2,5GB og oppgradert skjermkort.... NVIDIA 7600GS. Så uansett så merker jeg en stooor forskjell.

Endret av cesar
Skrevet

Ok, da skal jeg lete etter nyere skjermkort.

Ville heller hatt en 4-kjernes CPU med mer GHz per kjerne enn 6 kjerner.

Støtter hovedkortet Crossfire?

Forresten, akkurat nå har jeg en 7-år gammel Dell Dimension 4900 med oppgradert RAM til 2,5GB og oppgradert skjermkort.... NVIDIA 7600GS. Så uansett så merker jeg en stooor forskjell.

Noen hovedkort støtter ikke crossfire fullt ut. Men dette blir støttet fullt ut.

Angående prossessoren er det berre til å bytte til 965 black edition

Edit: Jeg er ikke helt sikker på om oppsettet er kompitabelt, men føler meg nokså trygg på det ;) det eneste det kanskje er lurt å sjekke opp er ramen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...