McBitch Skrevet 25. juni 2010 Skrevet 25. juni 2010 Jeg sliter altså med å få lyden på Lazy til å sitte, denne lyden som er i introen. Jeg bruker Native Instruments B4, og ser flere bruker det med veldig bra resultater. Lyden jeg får er ikke så langt i fra, men jeg vil være enda nærmere. Noen som har erfaring med dette? Eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=toDDCvIk9kM
Garanti Skrevet 25. juni 2010 Skrevet 25. juni 2010 Har ikke B4 tilgjengelig nå, men du kan jo kanskje nevne hvilke innstillinger du har kommet frem til hittil?
McBitch Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Skrevet 25. juni 2010 Bruker Soul Explosion som preset (Denne tror jeg er feil, en kar sa han brukte Hammond B3, men noe slikt fant jeg ikke). Tar på godt med reverb og drive, og på Upper Manual drar jeg 2 2/3 helt ut.
proaudio Skrevet 28. juni 2010 Skrevet 28. juni 2010 Problemet med Deep Purple er jo at han kjører orgelet igjennom et marshall stack og får derfor mye drive post i signalet, samt en del EQ fra høytalerne osv. Har du en gitaramp simulator som Line6, Amplitube e.l kan du prøve å dra signalkjeden din innom den. Korg sin nye synth SV-1 har simulator for gitarforsterker. Dessuten et knall godt piano. Den burde du prøve:) Ikke dårlig pris for et full stage piano heller. Tøft med retro!
McBitch Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Skrevet 28. juni 2010 Jeg har faktisk en PodXt fra Line 6. VSTen som jeg lastet ned får jeg ikke til å funke, men jeg kan jo kanskje kjøre lyden fra pcen, gjennom Pod'en. Det skal jeg jammen meg prøve. Takker!
proaudio Skrevet 29. juni 2010 Skrevet 29. juni 2010 *Spent på resultatet! ps du har god groove på piano, kudos =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå