Gå til innhold

Ny gamer-pc til max 10 000,-


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe ny gamer-pc til max 10 000 kr. Siden jeg ikke har peiling på hvilke deler som passer sammer har jeg bare sett etter ferdigoppsett.

 

Jeg synes at oppsettet til Agentspoon i stasjonær PC og skjermtråden så greit ut, men jeg har harddisk fra før av, så jeg byttet den ut med en Intel X25-M 80 GB SSD.

Slik ser handlevognen ut nå:

 

http://produkt.akam....aggon_id=109978

 

Så fant jeg også et annet oppsett her på forumet som Jornboss hadde lagd i en annen tråd:

 

AMD Phenom II X6 1055T 1590,-

 

Hovedkort Gigabyte-GA-880GA-UD3H 899,-

 

Minne Corsair 4 GB-kit 990,-

 

Skjermkort XFX Radeon HD 5870 1GB 3190,-

 

Cooler Master Dominator 549,-

 

Corsair Power Supply 850W TX 1090,-

 

22x DVD-brenner med utskiftbare deksler Samsung SH-S223L/RSMN 189,-

 

http://produkt.akam....roductId=112606

 

PCen kommer til å bli brukt til spill som Bad Company 2, Arma 2 og nye spill som kommer. Hvilket av disse oppsettene kommer til å gi best ytelse, og er det noen deler jeg kan bytte ut med noe bedre og billigere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsett nr.2 vil så klart gi best deg beste ytelsen, men det koster også en del mere. (hvis du skal ha med SSD)

 

På oppsett 2 ville jeg vell heler byttet strømforsyningen med en Corsair 650W HX siden du ikke kommer til å få bruk for mer, og det er modulare kabler.

Lenke til kommentar

Fant ut at strømforsyningen jeg har bråker litt mye, men NetOnNet har ikke Corsair HX 650 Watt, funker denne istedet?

 

AMD Phenom II X4 955BE

yter bedre til spill enn AMD Phenom II X6 1055T akkurat nå , men når spill flyttes opp til flere kjerner kommer AMD Phenom II X6 1055T til å yte bedre (det vil si 1-2 år).

 

Jeg har kommet til å kjøpt AMD Phenom II X4 955BE forran AMD Phenom II X6 1055T

og heller oppgradert når AMD buldozer lanseres i 2011 for det er nesten ingen spill som tar i bruk 6 kjerner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...