Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva slags glassplate til fancy CTU-bord (ref. 24-serien)


Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Håla!

 

Er skikkelig freak når det kommer til at alle flater i heimen skal være helt ryddige og rene (OCD anyone? ...) og fikk nærmest spontanutløsning når jeg så hva slags databord som benyttes i sesong 8 av 24! (Se vedlagte bilde) ...

 

clear_desk.png

673620.jpeg

 

Altså ønsker jeg følgelig å lage et tilsvarende oppsett hjemme!

 

Fruentimmeret liker ikke den minimalistiske "metallbord-looken" så vi har møttes på halvveien; bordet skal lages av spraymalte lecablokker i psykedeliske farger med en tung glassplate liggende på toppen. Altså vil "beina" bestå av to rekker med lecablokker på hver "kortside" av bordet. På toppen plasserer man gummiføtter/skiver og så legges glassplata på øverst.

 

Ser for meg at jeg enten kjøper en Mac Pro og en 30" Appleskjerm evt. en 27" Imac. Denne vil jeg montere under pulten på en VESA-arm som er festet i veggen. Da vil skjermen ligge i ca. 45-graders vinkel ift. bordplaten. Når jeg da sitter foran bordet ser jeg i rett vinkel på skjermen gjennom glassbordet.

 

Så til mine spørsmål!

 

A) Jeg ser for meg at reflekser kan bli et problem. Bordet/skjermen må plasseres slik at jeg ikke får gjenskinn av lamper og vindu i bordflata. Hva slags glassplate bør man benytte for at gjenskinnet skal reduseres mest mulig? Tenkte evt. å få spesialtilpasset en slik hos glassmester... Men hva slags glass? Bør den "anti-glare-behandles"?

 

B) Totalvekten av konstruksjonen blir vel på ca. 200 kg (lecablokkene veier vel ca. 70-80 kg på hver side + glassplata). Bør jeg være redd for at gulvet kan sige (skal stå i andre etasje inntil en vegg).

 

C) Er jeg virkelig så sprø som min bedre halvdel vil ha det til? :)

 

/TH

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hehe :)

 

Takker for svar.. Vært på ferie en stund så har ikke fått svart før nå!

 

Har heldigvis droppet prosjektet (men ikke glemt det(!), så blir nok aktuelt ved senere anledning).

 

Foreløpig har jeg havnet på dette helt streite alternativet:

http://www.bolia.com/nn-no/catalog/norway/bolia_no/hjemmekontor/skrivebord/labora/03-007-01_9102.aspx

http://www.bolia.com/nn-no/catalog/norway/bolia_no/hjemmekontor/skrivebord/labora-cabinet/04-015-01_4834.aspx

 

TH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...