NoNamesLeft Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Tok idag frem min onkels S(kr)uzuki FZ 50. Denne sykkelen har stått ubrukt i ca. 25 år. Sykkelen har veldig lite rust og ingen synlige feil. Skjønner selvsagt at den ikke vil fungere uten litt reparasjon/bytting av deler, men lurer på hva som kan være problemet. Vi har fulgt instruksjonene om hvordan og starte den, men når vi tråkker på "kickstarten" kommer det bare en liten lyd. Gjør vi dette mange ganger kan vi kjenne en sterk bensin lukt. Det er heller ingen motstand i håndtaket der du gasser, men dette er sikkert ikke så vanskelig og fikse. Noen som vet hva som må til for å få start på den?
cliffme Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Tok idag frem min onkels S(kr)uzuki FZ 50. Denne sykkelen har stått ubrukt i ca. 25 år. Sykkelen har veldig lite rust og ingen synlige feil. Skjønner selvsagt at den ikke vil fungere uten litt reparasjon/bytting av deler, men lurer på hva som kan være problemet. Vi har fulgt instruksjonene om hvordan og starte den, men når vi tråkker på "kickstarten" kommer det bare en liten lyd. Gjør vi dette mange ganger kan vi kjenne en sterk bensin lukt. Det er heller ingen motstand i håndtaket der du gasser, men dette er sikkert ikke så vanskelig og fikse. Noen som vet hva som må til for å få start på den? Får du gnist på pluggen? Har du kompressjon på motoren?
H.M.Kongen Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Hvis den har stått i 25 år så vil jeg tro at bensinslangene er relativt morkne så de bør byttes hvertfall.. Ikke umulig at forgasser trenger en god rens. Mulig den har satt seg med tiden og pakninger er råtne.
NoNamesLeft Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Skrevet 15. juni 2010 (endret) Hvis den har stått i 25 år så vil jeg tro at bensinslangene er relativt morkne så de bør byttes hvertfall.. Ikke umulig at forgasser trenger en god rens. Mulig den har satt seg med tiden og pakninger er råtne. Nye bensinkabler, vaske/bytte forgasser. Skal mest sannsynlig prøvest! Hva er kompresjon på motoren? Hvordan ser jeg om jeg får gnist på pluggen? :| Min første moped btw. så er veldig ny Endret 15. juni 2010 av NoNamesLeft
LysDiode Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Ta ut pluggen men la den stå i coilen. Så tråkker du på kickstartern og ser etter at det er gnisk. Gnisten er ofte veldig liten og kan være vanskelig å se Vil anbefale deg å ta en sjekk av bremsene også, hehehe
Vodka Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Kan hende du må skru opp sylinderen hvis det som har blitt nevnt tidligere i tråden ikke fungerer..Sylinderen og stemplet kan være av masse rust, samme gjelder bensintanken. Jeg er ikke helt sikker, men tror det kan bli kondens osv etter en stund.
NoNamesLeft Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Skrevet 16. juni 2010 Har sjekket. Nesten ikke rust idet hele tatt! Har og snakket litt med den gamle eieren, og han sier at batteriet og gassvaieren var eneste problemet som var på den idet han satte den fra seg. Skal teste med ny bensin og olje imorgen. Takker for all hjelp sålangt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå