Dezzik Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Jeg har en Acer easyStore H340 home server med Windows home server OS installert. Det jeg vil ha er muligheten til å presentere film, bilder og musikk på tven via ethernet; har hørt at dette er mulig på nyere TV-er men jeg er ikke helt sikker på hvordan. Jeg har også tenkt å ha bildene i RAID/backup, men samtidig bare lagre musikken/filmene uten noen form for beskyttelse. Hadde vært fint å få litt hjelp med dette.
ThaBear Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 vel, vist du skal ha bilder og musikk sikkert kan du vurdere raid 1 på 2 disker, dette gjere til att diskene er helt identiske, så vist ene disken ryker kan du ta den ut og sette i en ny disk, som da blir omgjort slik som den andre disken som funket er. Eller du kan ta backup av bildene og musikken til en anna data, slik at vist ene disken ryker har du forsatt alt du trenger. Riad 1 trenger 2 disker, diskene blir helt identiske så du får kun lagringsplass som tilsvarer den minste disken. Til resten kan ein bruke jbod på de to siste diskene, dette gjere diskene om til en stor disk, men vist en disk ryker mister du alt på den disken, men det resterende på andre disken er som før. Vet ikkje om hovedkortet der støtter raid 1 og jbod, men det går nok fint, software raid lager du i "disk management"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå