Gå til innhold

Hva er den beste journalisttelefonen?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått meg journalistjobb, og skal uansett kjøpe ny mobil, så derfor lurer jeg på hva som er den beste telefonen til journalistarbeid?

Jeg trenger et godt kamera (med blitz), så jeg kan ta bilder med telefonen når redaksjonen trenger bilder kjapt (og gjerne tar opp gode filmer).

Jeg trenger en god skjerm som gir meg muligheten til å behagelig lese store nettsider, dokumenter o.l. (og da gjerne støtte doc- og pdf-filer).

Jeg trenger en mobil som det er lett å skrive med (veldig gjerne fysisk qwerty-tastatur, evt. godt berøringsskjerm-qwerty).

Jeg trenger et intuitivt og godt system for å overføre bilder, tekstdokumenter osv. (både mobil til datamaskin, mms og e-post)

Jeg trenger et batteri som varer minst et døgn med aktiv bruk, og vil til sist gjerne ha en god diktafon på mobilen.

 

Det var mange ønsker:) Finnes det en mobil som innfrir alle disse ønskene? På forhånd takk:)

Endret av Cooper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde jeg ikke hørt om, men det håper jeg da virkelig ikke er tilfellet(?). Virker veldig rart om det skal være umulig å få overført bildene i orginal kvalitet fra telefon til data...

 

Iphone 4 er uansett mottatt som innspill, har tenkt på denne selv og. Hva med andre alternativer?

Lenke til kommentar

Er ikke helt oppdatert, så vet ikke om denne har kommet eller om den er avlyst, men virker jo perfekt etter ønskene/krava dine http://www.amobil.no/artikler/galaxy_s_med_fulltastatur/75729

 

Jeg er enig i at den ser veldig bra ut, men det er to ting som taler mot den:

Den er enda på ryktestadiet, så dersom den kommer vil det nok ta (minst) noen måneder fra i dag til vi evt. ser den i Norge.

Det andre er at den, hvis den bare er en tastaturversjon av den vanlige Galaxy S´en, ikke har blitz eller kameralys, noe som gjør det håpløst å ta bilder/filme i alt annet enn dagslys.

Hvis jeg kunne fått en mobil som Galaxy S Pro, med blitz, i løpet av sommeren, ville nok det vært en sikker vinner. Men finnes det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...