Gå til innhold

Skal bygge rå gaming pc. 10.000-15.000 kroner Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg vil bygge meg en stasjonær gaming pc. Jeg har bestemt for meg 100% for at det skal være Intel i7 og kabinette skal være Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort, resten av delene er jeg ikke så sikker på.

 

Litt info om det jeg driver med på pcen:

Gamer: WoW, CSS, TM, CIV, HOMM og flere

Surfer: youtube, facebook, forum, 123/1001 spill (og lignende)

Generelt: filmer, serier, musikk, bilder og dokumenter.

 

post-215171-1276175122,3755_thumb.jpg

 

Kopiert fra "LES FØR DU POSTER"

Hva skal maskinen brukes til?

Mye gaming, film og surfing. prater om spill som WoW, Civ V (når det kommer), dirt 2 og lignende....

 

Prisantydning

Total pris på det oppsette jeg har nå er på 14.965,00 NOK (komplett.no)

Skal maskinen overklokkes

vet ikke enda...men kan nok hende..

 

Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Den er vel Intel basert

 

Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc

Trenger ikke mus, trur ikke jeg trenger andre vifter og jeg trenger ikke flere harddisker...

 

Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

Plis, kom med dinne meninger!

 

f.eks. på spørsmål jeg lurer på...

er delene gode nok? er noen av delene dårlige iforhold til de andre? en noen av delene dyrere en de trenger å være? trenger også noen tilbake melding på f.eks. kabinette av personer med erfaring fra det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på, er det viktig for deg at du kjøper 2 skjermer? Ville vel kunne fått en betydlig bedre skjerm ev. oppgradere et annet komponent.

i7 930 er en kurrant CPU.

Ville gått for en Samsung Spinpoint F3 1TB i stedet for WD. Den er billigere og yter bedre.

Jeg ville droppet 2 skjermer og brukt de ekstra pengene på et 5870 kort i stedet for 5850.

 

Ville garantert kjøpt en modulær PSU. Anbefaler http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=460922¨

Det er 22% avslag på det for tiden, så garantert en bra deal. Litt ekstra kroner, men siden den er modulær vil du garantert tjene på det. Spesielt med tanke på at kabinettet ditt er et miditower og god airflow kan komme godt med.

 

Mener å huske at 922 er et fint midi tårn. Har selv bestilt et HAF X som er konge, men du hadde vel bestemt deg for 922.

 

Det ser ikke ut som minnet du har kjøpt er kompatibelt med HK. Både UD5,UD7 og UD9 er kompatible. Sjekk ut http://www.corsair.com/configurator/memory_results.aspx?id=1387000

 

Er ganske sikker på at du kan spare en tusenlapp eller noe ved å bytte til et billigere nettsted. PSU'en er riktignok billig siden den har-22% rabbat. Sjekk prisguide.hardware.no

 

 

EDIT: Kjøp en CPU cooler! Sjekk om CM V8 passer i kabinettet ditt

Endret av Maccan
Lenke til kommentar
  • Minnet er kompatibelt, bare crossair som ikke har oppdatert listene sine...

  • Harddisk må sees på etter hvor du skal handle, hva som er billigst.

  • Kan anbefale en CPU-kjøler ja, V8 er grei, men sjekk litt rundt i butikken du skal handle i

  • Modulær PSU er kjekt å ha, legg penger i PSU så du ikke må kjøpe ny hvis du skulle ha behov for kraftigere grafikkløsning etterhvert.

  • To skjermer er virkelig å anbefale. Skype, MSN, VT på den ene og spill på den andre ;) 5870 er ikke verdt den ene skjermen.

Ellers bra du har valgt SSD, du har skjønt det :thumbup:

Lenke til kommentar

post-215171-1276248704,118_thumb.jpg

Her er det nye oppsettet. Har valgt og ta bort de 2 skjermene faktisk og ikke bytte cpu vifte. grunnen til at jeg tok vel skjermene er vel for å få prisen litt ned, så har jeg jo en 24" som jeg bruker nå som jeg kan bruke midlertidig, til jeg har rå til å kjøpe 2 skjermer.

 

Edit: skal kjøpe den v8 vifta :D

Endret av atv127
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...