Gå til innhold

Nytt laptop casing fra nettet.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe en HP Pavilion dv9500 (17") av en venn.

Får den ganske så billig pga ødelagt casing rundt skjermen. Dvs at skjermen er intakt, men den henger i en ledning fra selve hovedkortet og resten av laptopen. Hele casingen rundt LCD-skjermen røk da han med et uhell satte på låsen, og endte med å brekke hele festet og casingen bak skjermen.

 

Har funnet deler her til front- og bak-deksel, denne siden er fra USA om jeg ikke tar helt feil.

 

Det jeg lurer på er vel egentlig om noen vet om norsk/dansk/svensk/engelsk (stort sett europeisk egentlig..) nettside hvor dette er å få tak i?

 

Hvorvidt det er lettere å sende inn dataen til reparasjon er uinteressant, gjør det for moroa!

 

Takker for svar, og beklager for en lang post.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan kjøpe begge delene fra eet nordic, de 2 delene er:

- HP LCD Back Cover 422kr + mva (bakdelen)

- HP LCD Bezel 294kr + mva (fremdelen rundt skjermen)

 

sende den til service er ikke nødvendig nei, skrur selv daglig på hp maskiner da det er raskere for oss få delene levert over natten istedenfor sende inn hele pcn når bare deksler etc som er knekt.

du finner service manual på hp sine sider som viser steg for steg utbytting av samtlige deler på maskinen.

 

stortsett så er det også vedlagt et a4 ark med alle hp deler hvordan bytte.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

du kan kjøpe begge delene fra eet nordic, de 2 delene er:

- HP LCD Back Cover 422kr + mva (bakdelen)

- HP LCD Bezel 294kr + mva (fremdelen rundt skjermen)

 

sende den til service er ikke nødvendig nei, skrur selv daglig på hp maskiner da det er raskere for oss få delene levert over natten istedenfor sende inn hele pcn når bare deksler etc som er knekt.

du finner service manual på hp sine sider som viser steg for steg utbytting av samtlige deler på maskinen.

 

stortsett så er det også vedlagt et a4 ark med alle hp deler hvordan bytte.

 

Herlig! :D

Glemte å nevne at jeg var innom den siden der tidligere i kveld, men klarte ikke å spore opp noen deler da, sikkert bare jeg som er trøtt og lei etter skole og så jobb til klokka åtte i kveld. Men takk for linkene :D da skal jeg ha noe å kose meg med i starten av ferien! Bare å vente på lønninga og feriepenger.

 

Har jo en bærbar datamaskin fra før, men liker alt for godt å skru på dataer til å la være å kjøpe denne haugen med "skrot".

 

Takk for hjelpen og god natt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...