Elisabeth_G Skrevet 8. juni 2010 Skrevet 8. juni 2010 Detta e oppgavå: The UK and the World The Empire on Which the Sun has Definitely Set – Britain’s Position in the World, Past and Present Issues/elements to include (but not necessarily include!): - The Empire(s) - The Dismantling of the Empires(s) - The Commonwealth - British involvement in World Politics Today - Political and Cultural Heritage and Influence Feel free to introduce other issues/elements in your presentation Noen så har forslag te ka eg kan prata om, og viktige ting å ta med?
KanoKrakk Skrevet 9. juni 2010 Skrevet 9. juni 2010 (Ang. dokumentet du fikk) Språket!!! Er det noe Storbritannia har gjort er det og gi oss et felles språk. Bare se på India, hvor Engelsk er det 2. offisielle språket fordi det er så mange dialekter at de ikke forstår hverandre på morsmålet. De bruker derfor Engelsk så de kan forstå hverandre bedre. (Engelsk er det offisielle språket i regjeringen til India) Huff så rotete tekst, for gå for denne gang. -.-
Elisabeth_G Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Skrevet 9. juni 2010 (Ang. dokumentet du fikk) Språket!!! Er det noe Storbritannia har gjort er det og gi oss et felles språk. Bare se på India, hvor Engelsk er det 2. offisielle språket fordi det er så mange dialekter at de ikke forstår hverandre på morsmålet. De bruker derfor Engelsk så de kan forstå hverandre bedre. (Engelsk er det offisielle språket i regjeringen til India) Huff så rotete tekst, for gå for denne gang. -.- Eg ska jo ikke skriva så mye om språket akkurat, jeg skal gå mer innpå det britiske imperiet, hvorfor imperiet gikk i oppløsning, Storbritannia sin rolle i verden nå i dag, å før. Hvordan de ble så økonomisk svake etter 1 og 2 verdenskrig.
KanoKrakk Skrevet 9. juni 2010 Skrevet 9. juni 2010 Hva hadde Storbritannia sin rolle vært i dag uten språket? Null og niks, null og niks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå