FredrikBore Skrevet 4. juni 2010 Skrevet 4. juni 2010 Hei, kjøpte idag mobilt bredbånd fra NetCom for å ha på hytta. Gikk hjem, plugget modemet i og fulgte instalasjonen. Programmet som skulle håndtere modemet virket veldig bra med unntak av en ting. Det går rett og slett ikke ann å trykke på connect! Screenshot: http://cl.ly/ea1ed0696e12757db7c2 Modemet lyser rødt (Feilstatus, eller modem er ikke klart, opptatt med oppstart) når jeg er inne på programmet og lyser blått (aktiv tilkobling via turbo3g-nettverk) når jeg ikke kjører programmet. Har prøvd alle råd som jeg finner på nettet, men ser temmelig hjelpesløst ut. Modemtypen er ZTE MF636. Dette er også valgt i nettverksinnstlinger. På forhånd, takk.
FredrikBore Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Skrevet 4. juni 2010 Lite forandring med det dessverre =/ Men uansett, prøvde nettopp på en windows pc, uten hell. Men oppdaget en feil som gikk igjen på begge. Det står "Limited Service" i hjørnet, dette står uansett hva jeg gjør. Kan det være at modemet er defekt? eller skulle sim-kortet vært aktivert på noen måte?
FredrikBore Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Skrevet 4. juni 2010 Problemet er løst. Systemproblemer på netcom sin side gjorde at sim-kortet ennå ikke var i databasen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå