Gå til innhold

Fotballagent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, eg er en gut på 16 år, som ser på jobb som fotballagent som interessant.

Har mange spørsmål i grunn, kan ta dei mest generelle først.

- Kva slags utdanning?

- Kor kan ein bli fotballagent, og kva må ein gjennomføre?

- Kva innebærer det?

Forventer ikkje det berre handlar om å sjå kampar sjølvsagt, men kva er liksom det dagligdagse arbeidet til en agent?

Og ellers forklaringer rundt systemet.. arbeidsgiver osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, som fotball agent, har som oppgave å ta seg av alt det buisness relaterte i dine klienters karriere. Det innebærer promotering, kontraktsforhandlinger, skatt, osv. Du burde derfor ha erfaring innen for økonomi, jus, og markedsføring. Gode forhandlings- og kommunikasjonsegenskaper er også viktig. Du må være motivert, og være villig til å jobbe lange netter, samt være tilgjenglig på kort varsel. Det er viktig for fotballagenter å være oppdatert på trender innenfor sporten. Andre evner en agent må ha er

multitasking. Du vil som regel ha mer enn en klient samtidig.

Det er vanskelig å si hvilke utdanning du burde velge, ettersom agenter må ha erfaring innenfor så mange felt. Men, jeg vet i hvert fall at mange i yrket er utdannet advokat.

Jeg vil anbefale deg å ringe et agentbyrå. Hør med de hva som skal til, og hvilke utdanning du burde velge. Prøv å få ut så mye informasjon som mulig. Det er et tøft yrke, og er det er hard konkurranse om plassene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...