Gå til innhold

Ny laptop til ca 10k


Anbefalte innlegg

Har idag en Dell XPS M1710, har vel hatt den i snart 5 år. Så da tenker jeg det er på tide med en ny laptop, men da jeg sjekket dell.no fant jeg kun 17" med 1080/900 oppløsning..

 

Jeg er ute etter en som har 1900*1200 og da må jeg visst nok kjøpe en Alienware, men jeg er ikke akkurat ute etter en så fancy maskin. Trenger også et veldig brukbart skjermkort..

 

Så om dere vet om en plass de selger en slik jeg tenker på er det bare å skrike ut:)

 

-Moldskred

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

16:10 formatet er i ferd med å bli faset ut - skjermprodusentene, som lager skjermer til både pc og tv, synes det blir billigere og mer praktisk at alle skjermene har 16:9 formatet. Du får det mye enklere hvis du ser etter 1920 x 1080.

 

Den jeg har er utstyrt med 1920 x 1200, og er en vanvittig god bærbar - men muligens over ditt budsjett? Se sig.

Lenke til kommentar

Skal du ha en 17" (tror ikke du får mindre maskiner med 1920x1200) med bra grafikkkort, kommer du neppe under 10000. Multicom har en annen 17" med 1920x1200, Xishan M770, men grafikkkortet i den er langt ifra bra (Radeon HD 4570), i allefall om du har tenkt til å spille i full HD 16/10.

 

Hva med ekstern skjerm? Du finner mye billigere 15" med grafikkkort som funker til ikke for krevende spilling, se etter maskiner med Radeon HD 5650, eller evt bedre.

 

Skal du ha en 17" (tror ikke du får mindre maskiner med 1920x1200) med bra grafikkkort, kommer du neppe under 10000. Multicom har en annen 17" med 1920x1200, Xishan M770, men grafikkkortet i den er langt ifra bra (Radeon HD 4570), i allefall om du har tenkt til å spille i full HD 16/10.

 

Hva med ekstern skjerm? Du finner mye billigere 15" med grafikkkort som funker til ikke for krevende spilling, og mulig å kjøpe en ekstern skjerm med pengene du sparer. Se etter maskiner med Radeon HD 5650, eller evt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...