Gå til innhold

The 60GB Thin Client [80% ferdig=D]


Anbefalte innlegg

211ouhh.jpg

2hrnbjl.jpg

 

 

Ja, Dette er da mitt nye prosjekt. ikke all verden av modding og slikt men tenkte bare å lage en liten worklog=)

 

 

- Hvem

 

Offeret denne gangen er en HP Compaq t5510

 

 

- Hva

 

t5510 er en ganske gammel generasjon HP tynn klient. Den enste jeg fant på verstedet som hadde ut skiftbar RAM, ble levert med 64-128 MB, har satt inn 256 men leter ennda etter en 512 brikke. Den har en Transmeta Crusoe CPU på 800 MHz

Orginalt har denne klienten en ROM på 32 mb som de har pakket Win CE 4.0 på. Denne FlashROMen skal skiftes ut med en 60GB HDD. Skal kjøre Embedded Win7 eller XP.

Skal også lete etter ny bios når jeg finner ut litt mer om maskinvaren i denne lille boksen=)

 

 

- Hvorfor

 

Fordi jeg kan og jeg føler en trang til å bevise det!:D

 

Kommer bilder etter hvert..

 

Kommentar tråd

Endret av mariusox2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I går mottok jeg to va disse. så senere i dag skal jeg teset om det er plass til å bruke de på dette prosjektet sammen med en vanlig IDE kabel. Går ikke det må jeg vente til jeg får lønn og bestille en 44 pins kabel.

 

Da har jeg testet overgangene og som bildene nedenfor viser er det bare ikke plass:S må nok bare vente og kjøpe kabel istede.

 

til harddisken blir overgangen for lang.

2lijuav.jpg

 

På hovedkortet blir den rett og slett for bred.

2hhoo0o.jpg

 

Kommentar tråd

Endret av mariusox2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var lønna inne på konto og jeg har bestilt meg en 44pins IDE kabel til dette prosjektet;) Vet ikke om det kommer oppdatering før jeg har fått kabelen men føler faktisk får å modde casen litt også men vi får se.

 

Kan ta med at jeg har startet et lite proskjet til som jeg kommet til å laste opp en komplett worklog av når "it" blir ferdig;)

Lenke til kommentar

I dag når jeg kom hjem lå det noe i postkassen min=)

Jeg tok det opp, så meg rundt og stakk det ned i bukselommen min. Jeg gikk ganske sakte bort fra postkasse stativet og tenkte litt. Jo, jeg måtte gå. Jeg ruslet dyster som jeg er i dag sakte langs veien. Pokkers dritt vær-.-

Etter et kvarters tid i mig-regnet var jeg fremme, jeg gikk inn, la lappen jeg hadde tatt fra postkassen på disken. Mannen så på lappen og sa "Kvitter der" og pekte på et felt på lappen, jeg klodret ned noe mens manne gikk å famlet i hyllene. Så fant han det han lette etter og satte det på disken. Jeg røsket det til meg og gikk ut fort. Jeg kom hjem etter enda et kvarter i renget:@ hengte av meg jakken og gikk inn i stua. gikk så bort til skuffa i TV-reolen og fant frem en belegg kniv. så gikk jeg løs på pakken fra Amentio of fikk fisket fram kabelen jeg bestilte forige fredag:D

Tenker det blir morsomt å se om saken kommer til å fungere i morgen når jeg kommer på jobb:D

 

Kommer en oppdatering i løpet av morgen dagen:PP

 

Komenter;P

Endret av mariusox2
Lenke til kommentar

Nest siste update;)

 

Blir mest bilder her;)

 

Ja da har jeg fått installert harddisken:

IMAG0019.jpg?rnd=0.37709116341268034&sizeM=3

 

IMAG0020.jpg?rnd=0.7899198811741847&sizeM=3

 

Slo på klienten og kikket litt i bios:

IMAG0021.jpg?rnd=0.03223774204133767&sizeM=3

 

USB boot er tilgjengelig slik at jeg kan innstallere andre OS senere:D

IMAG0022.jpg?rnd=0.8721615264379378&sizeM=3

 

Overaskende nok bootet klienten OSet som lå på disken:

IMAG0023.jpg?rnd=0.8384774985411555&sizeM=3

 

Når OSet var lastet lasta jeg ned CPU-Z og Super PI, mest bare for gøy:P

 

Resultatet av Super PI:

superPI.JPG?sizeM=3

 

Bilder fra CPU-Z slik at dere kan få se hvilken Monster HW som sitter i Klienten:

CPU.JPG?sizeM=3

HK_online.JPG?sizeM=3

Minne.JPG?sizeM=3

GPU.JPG?sizeM=3

 

HTML Fil for all info fra CPU-Z for de som er interesert.

 

Det som (kanskje) gjenstår er å montere en vifte i Klienten. Den ble litt varm så jeg må se litt på det. Det må til er jo et sted jeg får henta ut størm til vifta.

Jeg oppdatere antagelig bare denne posten når jeg har sett på mulighetene.

 

Oppdatering:

For å få strøm til vifta må jeg ta strøm fra PCI porten. Men jeg er usikker siden jeg kan få max 5V ut av den om en 12V vifte vil fungere i det heletatt? Noen som vet noe om det?

 

Kommenter:D

Endret av mariusox2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...