Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turtall teller fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kjøpte meg en Opel Astra F 94mod like før jul. Alt fungerte fint til dynamoen begynte å gå tulling. På turen til verkstedet hvor vi skulle bytte dynamo merket jeg at turtall telleren også gikk tulling. Viste 4000 omdreininger når jeg lå på 2000. Siden telleren teller på dynamoen så tenkte jeg det ble å fikse seg etter jeg fikk byttet dynamo, men nå etter jeg fikk byttet teller den ingenting.

Først tenkte jeg at det var dynamoen som ikke hadde teller, men har sjekket det og ser at det er en 4polet dynamo som har en kabel koblet rett inn på telleren. Så jeg byttet teller, men som sagt det hjalp heller ikke. Men merket at når bilen er av så detter nålen på telleren saktere en hva den gjør vis bilen er på. Så den må få strøm på en eller anen måte.

Så spørsmålet mitt er om det er noen som tror de vet hva som er problemet. Og er det noen som vet hvordan jeg måler om dynamoen teller? Jeg tror den bare går på frekvens, men er det en grei måte å måle dette på?

Og ja, har sjekket om det er forbindelse ifra kontakten som går inn på dynamoen og fram til telleren. :)

post-116973-1274576536,6229_thumb.jpg

post-116973-1274576545,0376_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to stk Astra F og ingen av de har 4 polede dynamoer. Og dynamoer er forbruksvare på de bilene der dessverre.

Hvilken motor har du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...