Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, min bror har nå bestemt seg for å kjøpe ny laptop, siden han er lettere retarded, så ble storebror(meg) nødt til å ordne opp, over til saken.

Broren min bruker som regel pc'en til 3D-modellering, chatting(skype,msn osvosv) og litt til spilling.

Selv mener han at denne pc'n er midt i blinken, en Lenovo ThinkPad SL510, så jeg vil høre hva dere syns om den, evt en annen pc dere kan anbefale.

Link:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=584844

Fra catchgamer har jeg hørt at denne har kun 2gb ram, noe som er lite angående 3D modellering, samme med at det er en Intel Duo prosessor, som kan bli litt lite.

Håper på mange gode svar!

Mvh Fredrik

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva slags spill han liker er relevant info, jeg anbefaler ikke maskiner med dårligere skjermkort enn HD 5650 til folk som kanskje kommer til å spille nye spill, og det er det jo stor sannsynlighet for at broren din kommer til å gjøre det.

Det finnes ett utall modeller å velge blant som er bestykket med HD 5650/HD 5730 kort,og prisene ligger på fra 5995kr opp til rundt 9000kr avhengig av produsent og kvalitet.

Packard Bell har de billigste modellene men flesteparten av butikkene som førte disse har trukket de fra hyllene sine pga at de hadden en produksjonsfeil på lydkortet.

Da blir neste produsenter på lista Acer og Toshiba, Acer har flere fine i Timeline serien, og Toshiba har ihvertfall en modell som jeg har sett.

Kvalitetsmessig så ligger Asus på topp, prisene deres er også på topp så det er kanskje uaktuelt.

Stort sett alle maskiner som er myntet på spillere er bestykket med i5 eller i3 cpuer, begge vil funke helt fint til spill parret med HD5650/5730 grafikk.

Edit: Glemte å nevne at 4gb minne holder til det aller meste.

Endret av vidarkri
Skrevet

Beklager at jeg glemte hvilke spill han foretrekker, han vil nok komme til å spille mest strategispill, muligens også Firstperson-shooters, en laptop som nogenlunde kan dra disse spillene vil nok være midt i blinken. Etter et søk på komplett fant jeg denne:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=578033 tror du denne kan være bedre til min lillebror ?

Skrevet

Timeline'n så ut som en knakende god maskin! Skal rådføre meg med lillebror når han kommer hjem, tror han blir mer enn fornøyd med 5820TG :) Tusen takk for hjelpen!

Skrevet

Timeline serien har fått bra kritikker så det skal være en dugelig maskin. Den har litt dårlig svartnivå på skjermen, middels lydkvalitet og tastaturet kan oppleves som litt mykt.

Skjermen er dog veldig lyssterk, den har suveren batteritid og er veldig lett, ytelsesmessig er den også meget bra både til spill og standard bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...