Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Så dette tilbudet på komplett: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10286

 

Det jeg lurer på om det er et godt kjøp til den prisen, og om det er noe jeg bør forandre i oppsettet under konfigurer.

 

Det jeg uansett ikke trenger er tastatur, mus, ekstra lydkort og høytalere, da dette er noe jeg har fra før. Så slik sett har jeg ca 2 tusen å gå på i forhold til prisen.

 

Jeg bygger ikke PC selv, så er avhengig av å velge mellom det som er under konfigurer.

 

Så tips og forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det så ut som god PC for den prisen. Men du kan spare deg 800 kr om du kvitter deg med H50-kjøleren. Den trenger du ikke med mindre du har tenkt å overclocke prosessoren. Originalviften som følger med er god nok.

 

Jeg frykter også at den strømforsyningen kan bli litt for svak, kanskje bytte den ut med en til 750W?

Lenke til kommentar

Komplett er som regel litt dyrere, så du burde nok se deg om en stund om du virkelig har et budsjett på 17000 kroner. Hva er forresten bruksområdet ditt? Primært gaming? Jeg har satt opp et forslag til et beist av en maskin hos netshop.no, som ikke har alt sånn ekstra som lydkort/mus/tastatur, som du sa du ikke trengte:

 

post-214747-1274357550,2869_thumb.jpg

 

- Førsteklasses hovedkort, antageligvis litt overkill om du ikke tenker å overklokke og tweake systemet.

- Samme prosessor, på basis av ditt bruksområde kan du også vurdere AMD sekskjernes prosessorer, eller tilogmed billigere 4-kjerners fra enten Intel eller AMD.

- Minne er litt tilfeldig valgt, fant ikke "Dominator"-minnet fra Corsair som anbefales i de fleste dyre riggene her.

- Skjermkortet er det samme som i kompletts tilbud, kan ikke gå galt med det tror jeg.

- Kabinettet er lillesøsteren til kompletts tilbud, og kjøler visst flott, og markedsføres som et gamingkabinett. Om du er på jakt etter et bigtower-kabinett, kan du jo bare velge det komplett foreslår. Ellers er det mye å velge mellom i denne prisklassen, så det kan lønne seg å velge ut fra ditt bruksområde, og ønske om stillhet kontra kjøling.

- Vannkjølingsløsningen er lik. Om du ikke er spesielt opptatt av vannkjøling finnes det veldig gode luftkjølere for samme pris, blant annet NH-14D og NH-12UP fra Noctua.

- Velociraptordisken til kompletts tilbud er unødvendig, og med dette budsjettet tror jeg du kan ta deg råd til en SSD-disk i stedet. Vanlig snurredisk på 1TB er også lagt med.

- Strømforsyningen er førsteklasses i 750W segmentet og skulle gi deg god margin til å eventuelt overklokke og oppgradere. Om du tenker å sette inn et HD5870-skjermkort til, samt overklokke kraftig er nok kanskje HX850W+ tingen. Dette vet jeg ikke nok om.

 

Denne herligheten koster 16000, eller omtrent 16500 med montering. Er jo et eventuelt forslag kontra kompletts tilbud. Om gaming er hovedprioritet kan du kanskje finne plass til et HD5970-skjermkort i budsjettet, men dette blir også kanskje litt voldsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...