Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva har eksamenskarakteren å si for videre utdanning?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal snart opp i Matematikk eksamen (S1) i vg2 og lurer på hva egentlig eksamenskarakteren har å si for videre utdanning. Så lange man står (får 2 eller høyere), hva har det å si om man f.eks får en 6-er enn om en får en 3-er? Har vært litt nsykjærrig på dette en stund nå, og hadde vært kjekt å vite slik at jeg vet omtrent hvor mye jeg burde satse på å få god karakter på eksamen.

 

Takker for alle svar ^-^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksamenskarakteren går på snittet ditt, altså de karakterene du ved slutten av VGS regner snittet av, for så å gange med 10 er det vel. Dermed kan en eksamenskarakter trekke deg opp eller ned, og dette kan få konsekvenser for hvilket studie du kommer inn på, da mange studier har poenggrenser.

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar

Eksamenskarakteren går på snittet ditt, altså de karakterene du ved slutten av VGS regner snittet av, for så å gange med 10 er det vel. Dermed kan en eksamenskarakter trekke deg opp eller ned, og dette kan få konsekvenser for hvilket studie du kommer inn på, da mange studier har poenggrenser.

Ah, så eksamenskarakteren er like viktig som en karakter som jeg fikk på vitnemålet f.eks i Norsk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...