Gå til innhold

True Silence - Sponset av Fractal Design og Sunbeamtech


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har et nytt prosjekt på gang der målet er å få en veldig stille og stilren rigg uten å tape noe særlig på kjøleegenskapene. Har snakket med Fractal Design som har vært så greie å sponset prosjektet med en Fractal Design Newton R2 800W PSU og 3stk 140mm vifter fra Fractal's Silent serie. Alt av deler skal inn i et Fractal Design Define R2 kabinett. Sunbeamtech sponser prosjektet med et "PSU Modding Kit"!

[x]= Bestilt/Har allerede

[ ]= Ikke bestilt

 

Deler som vil bli brukt er:

[x]Intel Core i7 920

[x]Asus P6T Deluxe V2

[x]Noctua NH-D14

[x]Samsung Spinpoint F1 1TB

[x]Samsung Spinpoint F3 500GB

[ ]OCZ Agility 2 SSD

[x]Fractal Design Newton R2 800W PSU

[x]Powercolor 5870 PCS+

[ ]Lyddemping

[x]3stk Fractal Design 140mm

[x]Fractal Design Define R2 Silver Arrow

[ ]Fractal Design Noise Absorber Kit(Vurderes)

[x] Sleeving

[x] Sunbeam PSU Modding Kit

 

Alle tips for å oppnå stillegående komponenter er hjertelig velkommen!

Om noen har tips til navn er det bare å si ifra Får jeg noen flere sponsor tilbud tas de selvfølgelig imot :thumbup:

 

Det meste av deler er på vei så forhåpentligvis er prosjektet igang iløpet av kort tid.

 

Tusen takk til Fractal Design og Sunbeamtech for sponsing av prosjektet og knall kundeservice!

post-214716-1274272110,6884_thumb.gif

post-214716-1275498473,1896_thumb.jpg

Endret av marc1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update #1

 

Da var Samsung F3 500GB disken kommet, valgte den pga veldig god erfaring med Samsung disker fra før av.

 

Fractal Design venter på å få 140mm vifter på lager, men de mener pakker skal være sendt på Fredagen :new_woot:

Endret av marc1
Lenke til kommentar

Update #2

 

Pakken fra Fractal blir desverre ikke sendt før på mandag, men blir nok ikke noe problem.

 

Har et spørsmål til dere her på diskusjon.no

 

Mener dere det ser best ut med eller uten vifter satt på HDD rack'en? De har ikke veldig mye å si på kjølingen, er vel bare 1-2 C forskjell på harddiskene.

post-214716-1274456532,4369_thumb.jpg

Endret av marc1
Lenke til kommentar

#Update 5

 

Klar for lakking, idag blir det lakking av en Noctua NF-P12. Om dette går bra blir det lakking av en 140mm Noctua vifte også.

 

EDIT:

Prøvde å ta mange men tynne lag med lakk, men fortsatt ble det viberasjoner. :thumbdown:

post-214716-1275293547,6393_thumb.jpg

Endret av marc1
Lenke til kommentar

# Update 7

 

Pakken fra ChilledPC har kommet, har sålangt bare sleevet en vifte og en SATA kabel siden den nye strømforsyningen ikke har kommet enda.

 

Litt dårlige bilder nå siden jeg bare hadde mobilkamera tilgjengelig.

post-214716-1275931331,5587_thumb.jpg

post-214716-1275931353,0099_thumb.jpg

post-214716-1275931361,354_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk en ide nå, tenkte kanskje jeg skulle sende inn frontpanelet til Chilled PC og få inngravert Fractal Design logoen i front. Blir vanskelig å utføre noe lignende selv siden jeg ikke har noe av utstyret som trengs.

 

For de som lurer på pakken fra Fractal, så ble det litt surr med sendingen men ifølge leveringselskapet skal de komme med den på døren mandag :)

 

Si hva dere mener i kommentar tråden

Endret av marc1
Lenke til kommentar

Update #9

 

Pakke fra Fractal Design

 

Har egentlig hatt pakken en stund, men har ikke rukket å få ordnet en update enda. Uansett, Fractal Design har vært så greie å sponset prosjektet med 1 stk Newton R2 800W PSU og 3 stk 140mm Silent Series vifter.

 

Takk til Fractal Design!

 

Legg gjerne igjen en kommentar her

post-214716-1277471524,6493_thumb.jpg

post-214716-1277471537,382_thumb.jpg

post-214716-1277471547,3333_thumb.jpg

Endret av marc1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager at det har vært stille her en stund! Har fått startet litt på sleevingen men merket kjapt at jeg måtte ha mer om det skulle bli single sleeving av hele PSUen. Har bestilt 30meter så får håpe det holder :tease: . Har ogs¨å fått kjøpt inn litt andre ting, så forhåpentligvis vil det komme en stor update snart.

 

 

Tenker også på å modde sidepanelet, enten vindu eller grill. Vipper litt mot grill siden jeg vill beholde det mest mulig stilrent. Om dere har forslag er det bare å si ifra :thumbup: !

Lenke til kommentar

Beklager at det har vært stille her en stund! Har fått startet litt på sleevingen men merket kjapt at jeg måtte ha mer om det skulle bli single sleeving av hele PSUen. Har bestilt 30meter så får håpe det holder :tease: . Har også fått kjøpt inn litt andre ting, så forhåpentligvis vil det komme en stor update snart.

 

 

Tenker også på å modde sidepanelet, enten vindu eller grill. Vipper litt mot grill siden jeg vill beholde det mest mulig stilrent. Om dere har forslag er det bare å si ifra :thumbup: !

Endret av marc1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...