Gå til innhold

Klargjøre datamaskin for salg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg måtte selge min datamaskin som var ny fra forhandler for noen måneder siden. Før jeg sender maskinen i oppkrav i posten tenkte jeg å kjøre recovery naturligvis.

Er det noe annet jeg bør tenke på før jeg sender maskinen avgårde? Hvordan er det f.eks. med Windows-lisensen? Vil denne fortsatt måtte stå i mitt navn?

Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm, kan være lurt å slette alt av programmer som er unødvendig for kjøper, samt fjerne bildene dine og slikt, men det har vel du allerede gjort.

Også ville jeg kjørt diskoppryddig, CC-cleaner samt diskfragmentering.

Skrevet (endret)

Ehm, kan være lurt å slette alt av programmer som er unødvendig for kjøper, samt fjerne bildene dine og slikt, men det har vel du allerede gjort.

Også ville jeg kjørt diskoppryddig, CC-cleaner samt diskfragmentering.

Om han kjører recovery så blir jo alt det du sa gjort...(så lenge recovery rutinen sletter alt på disken og ikke bare partisjonen)

Kan ikke tenke meg at du trenger å gjøre noe mer så lenge du ikke har superhemmelige bedrifts dokumenter liggened eller noe sånn.

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Skrevet

Hvis det er en OEM versjon av Windows (altså at Windows var installert før han fikk den) trenger du bare kjøre Recovery og velge gjennoprett til fabrikk. Hvis du installerte Windows selv setter du bare inn DVD'en og velger formater harddisk --> deretter installer på nytt :thumbup: Går utifra at du har OEM though siden du snakker om recovery :whistle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...