Lantador Skrevet 29. januar 2002 Skrevet 29. januar 2002 jeg vill begynde med linux, hva slaks linux begynder jeg meg? hvor kan jeg laste d ned fra?
druid Skrevet 29. januar 2002 Skrevet 29. januar 2002 mandrake er en enkel og grafisk distro, som ikke tar motet fra en ivrig nybegynner :wink: finner den på http://www.mandrake.com
mFaFa Skrevet 30. januar 2002 Skrevet 30. januar 2002 RedHat Linux går også ann.. kjører den selv.. Er helt ny på Linux jeg også. Fikk X'en til å fungere i går! Det var forresten mitt SB16 ISA lydkort som hadde bugga hele veien -ikke jeg som ikke klarte å confe :wink:
MarWell Skrevet 30. januar 2002 Skrevet 30. januar 2002 Hei! Vil si meg enig med Mfafa der;) RedHat kan fungere like bra for nybegynnere som for viderekommende:) Selv syntes jeg at mandrake blir for likt Windows, selv om det er en grei og enkel linux å lære seg:)
SSM Skrevet 30. januar 2002 Skrevet 30. januar 2002 Om du virkelig ønsker å lære hva linux er og hvordan det virker så ta for deg Slackware. Eller Rock/LFS om du er virkelig tøff :smile: De to sistnevnte er utrolig vanskelige for en nybegynner, men jeg vil at man lærer veldig mye. Stikkord, 'Innsikt' :smile: --------------------------- Tommy Jensen Sysadmin skall.no [email protected]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå