Rezern Skrevet 10. mai 2010 Skrevet 10. mai 2010 Hei Da den "gamle" mini traveren min begynner og leve sitt eget liv med spontan rebooting og BSOD har jeg funnet ut det er på tide med en ny en. Synest den tiden jeg har hatt det at 8" blir litt lite dersom man bruker den en del, har derfor sett meg ut en 13,3" som kan virke grei til prisen, samtidig som den skulle være lett nok til og dra med seg over alt. Dette er pc'en jeg har sett på. Det jeg er i tvil på er om det har noe for seg og vente 14 dagers tid før det kommer en nett lik med HD 5650 kort i? Er det evt snakk om mye ytelseforskjell på det og HD 5470 som er i den jeg har sett på? Er jo ikke snakk om og bruke den til gaming, men litt lett bilde og video redigering må jeg ta høyde for at det kan bli. Vil den kunne klare slike oppgaver? Dersom det er noen som har forslag til bedre/kraftigere pc i samme størrelse og prisklasse taes det i mot med takk. Alt for lenge siden jeg har sett på data til og ha noen formening om hva som yter godt. Takker for all hjelp
vidarkri Skrevet 10. mai 2010 Skrevet 10. mai 2010 5470 kortet klarer eldre spill og all multimediabruk normale brukere har behov for. 5650 kortet klarer alle nye spill i medium innstillinger og er ansett som minimum hvis man spiller endel, det er altså betydelig kraftigere enn ett 5470 kort.
Rezern Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Skrevet 10. mai 2010 Da er det vel mulig det er verdt og vente 14 dager da, og invistere den ekstra tusenlappen. Vil da tro man kan ha en grei allrounder som faktisk kan holde et par år for den er helt foreldet? Litt det som er planen nå, at jeg skal kunne ha den et par år uten og måtte bytte grunnet ytelse forfall.. Er jo litt lei av rebootingen da, så spørst om det kan bli tidlig handel dersom jækelskapen holder på mer i samme bane som den har gjort
vidarkri Skrevet 10. mai 2010 Skrevet 10. mai 2010 Den maskinen du har linket til en en veldig god maskin med siste generasjon cpu bla. og den har etter det jeg kan finne fått veldig bra kritikker. Antar du snakker om 5820TG med 5650 kortet som alternativ. Det er klart at den antagelig vil ha ett teoretisk lengre livsløp siden det er såpass stor forskjell i ytelse på grafikken.
Rezern Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Skrevet 10. mai 2010 Ja var 5820TG med HD 5650 jeg tenkte på som alternativ. Men har litt vanskelig for og bestemme meg for om jeg har behov for den ekstra ytelsen jeg får der. Men dersom den bare har fått gode annmeldelser er det vel i bunn og grunn bare og hive seg rundt og handle? Med mindre ytelsen er veldig merkbart bedre med HD 5650 kontra HD 5470.
vidarkri Skrevet 10. mai 2010 Skrevet 10. mai 2010 Til spilling er den veldig merkbar. Til normal bruk vil du ikke merke noen ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå