Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

musa låser seg


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sitter her med en pc som har det med å låse seg, det vil si, musa låser seg. Alt av taster på tastaturet fungerer som normalt, men musa står helt låst. Dette skjer etter at pcen har blitt brukt en stund (5-10 min), hvis pcen står på uten å bli brukt til noe særlig ser det ut til å fungere.

Vi har prøvd med en annen mus også uten at det hadde noe funksjon, problemet var det samme der også.

 

Jeg registrerte forøvrig (uten at jeg vet om det har noen sammenheng) at bruk av cpu var opp i mot 100% tidvis, spesielt i det den låste seg, men når den gikk ned til noen få prosent var fortsatt musa låst fast. Det er hovedsakelig norman som bruker cpu ser det ut til (zanda.exe og nsesvc.exe).

 

Er det noen som vet hva det kommer av og hva som kan gjøres for å løse det?

 

Hadde satt stor pris på litt hjelp, det haster litt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norman er vel ikke en av de beste antivirus programmer. Men du kan prøve å reinstallere det.

 

Se tester her!

 

Ta først en scan med Malwarebytes Anti-Malware, og se om du har noe grums.

 

Hvis du skal avinstallere Norman, så bruk programmet DelNVC5.exe.

 

Eks. på gratis antivirus programmer:

 

Avira AntiVir Personal - FREE Antivirus

 

AVG Anti-Virus Free Edition 9.0

 

Avast Free Antivirus

 

Se tester, og google litt, før du bestemmer deg, det finnes flere gratis versjoner

Lenke til kommentar

Først må jeg si, UTROLIG morsom overskrift :)

 

Ta en titt på Trend Micro sine offisielle sider. Klikk deg over til Hijackthis programmet. Med dette kan du sjekke ALT som starter på PCen din når windows starter. Ta en titt på samtlige prosesser og om nødvendig søk dem opp i google.

 

En annen ting du kan prøve, ettersom du kjører Norman, er å ta en titt på Trend Micro sin Housecall scan. Denne er overraskende bra og finner det meste av malware og virus det kansje kan være.

 

Til ettertanke vil jeg anbefale det ett annet antivirus. Skal ikke gå inn på hvorfor Norman er ett dårlig alternativ. Men som posten over, finnes det gratis alternativer som faktisk er bedre enn Norman sin betalingstjeneste. Har du derimot ikke noe problem å betale 600kr i året vil jeg anbefale en titt på Eset.com!

Lenke til kommentar

Har også hatt store problemer med Norman etter en oppdatering som kom for en ukes tid siden. Maskinen har generelt vært tregere enn vanlig, og tidvis ustabil - noe ala dette du beskriver. Et program som FlashFXP har vært bortimot ubrukelig, hvor hver eneste filoverføring resulterte i flere sekunders henging.

 

Etter litt eksperimentering med bl.a. deaktivisering av sanntidssøk, kastet jeg Norman på døra i dag og installerte gratisversjonen av Avast. Så langt med stor grad av hell og lykke.

Lenke til kommentar

Har også hatt store problemer med Norman etter en oppdatering som kom for en ukes tid siden. Maskinen har generelt vært tregere enn vanlig, og tidvis ustabil - noe ala dette du beskriver. Et program som FlashFXP har vært bortimot ubrukelig, hvor hver eneste filoverføring resulterte i flere sekunders henging.

 

Etter litt eksperimentering med bl.a. deaktivisering av sanntidssøk, kastet jeg Norman på døra i dag og installerte gratisversjonen av Avast. Så langt med stor grad av hell og lykke.

 

Smarteste du har gjort i 2010, definitivt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...