julepils_4_life Skrevet 8. mai 2010 Skrevet 8. mai 2010 Hei har bestillt meg noen jbl es100 høytalere. så lurer jeg på om noen vet om det er vits for meg å kjøpe en effektforsterker?. skal bruke en nad c372 på de. så hviss det ikkje er noe vits med effektforsterker så kjøper jeg subwoower istedenfor he he !
Lafs Skrevet 5. juni 2010 Skrevet 5. juni 2010 Hei har bestillt meg noen jbl es100 høytalere. så lurer jeg på om noen vet om det er vits for meg å kjøpe en effektforsterker?. skal bruke en nad c372 på de. så hviss det ikkje er noe vits med effektforsterker så kjøper jeg subwoower istedenfor he he ! Jeg har hørt dem først med herman/kardon avr255 og så en Rotel 2 x 200w(8ohm) etterpå, og forskjellen var stor. Dem spilte høyt og flott med herman/kardon forsterkeren, men med rotel koblet til tok dem helt av.
tore_v1 Skrevet 5. juni 2010 Skrevet 5. juni 2010 De tok av - dem blir dialekt.. Nok om det - 372 sparker bra med liv i JBL'ene, men mye vil ha mer? Jeg tror du vil få mer moro ut av enda mer krefter enn en sub, i alle fall krone for krone - det skal en kraftig og kjapp, og nødvendigvis litt kostbar sub til for å holde følge med høyttalerne dine. Hva med en 275 til å drive diskant og mellomtone, og effekten fra 372 til bass? -Tore
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå