Gå til innhold

Hvor mye er det verdt? E-620 ++ og 5D hus

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å gjøre byttet fra 4/3 til FF (hele familien har Canon) og trenger litt input på hvor mye ting og tang er verdt.

E-620 hus

14-42

14-54 II

70-300

batterigrep

2x batteri

Alt er i tipp topp stand. Huset har gjort 5-6000 eksponeringer.

Og så har jeg lyst på 5D hus. Sett at det er i pen stand, hvor mye ville du gitt for et slikt hus i dag?

Videoannonse
Annonse

Ja jeg så det! Overraskende billig. Har forsåvidt fått kjøpt meg hus nå. Burde klare meg med det pluss en sigma 50/1.4 som jeg kjøper ny i butikk i tilfelle fokus skulle vise seg å være trøblete.

E-620 har jeg fått solgt til en kjenning så da gjenstår bare 14-54 II, 70-300 og batterigrepet.

Det kommer nok til å bli lærerikt å få erfaring på tvers av formater. Det jeg kommer til å savne mest er nok utsnittet til Olyen, altså 4/3. Aller helst skulle jeg hatt et kamera som tok kvadratiske bilder. Ikke at det er så nøye :)

Det er godt mulig ja :) Og stabilisering i hus, kvalitetsfølelse, vribar skjerm, størrelse... Likte i grunn E-620 veldig godt. Har ingenting vondt å si om Oly. Det eneste jeg virkelig angrer på er at jeg aldri skaffet meg 50mm f/2 macro. Forhåpentligvis får jeg en ny sjanse en gang i fremtiden hvis får råd til å ta i bruk µ4/3 som sekundærkamera.

Som du sier selv så gjenstår 14-54 II, 70-300 og batterigrepet. (HLD-5?)

14-54 (I) ligger ute på foto.no for 2500, mens en II ligger ute for 3500 kr. 70-300 ligger ute på JP for 3000 kr, så kanskje en 23-2500 kr?

HLD-5 ligger på JP for 1900, akkurat hvor mye den går for vet jeg ikke, da den ikke har vært ute på foto.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...