Gå til innhold

Ny mobil som må ha WiFi, touch og god kamera


Anbefalte innlegg

Hei folkens, lurte på om noen der ute har tid til å hjelpe meg med å kjøpe en ny mobil. Jeg har lettet lenge etter en ny mobil tlf, men har ikke funnet noen spess, har vudert alt fra Samung tlf, Nokia tlf, Htc Osv.

 

Jeg klarer rett og slett ikke å bestemme meg. Har veldig lyst på en android tlf, men jeg vet at Norge kun har noen begrenset antall android tlf ( ulike modeller) Så Spm blir: Noen her som har peil på en bra Android tlf, eller en an type tlf, tenker mest å bruke til til Surfing på nett, litt facebook, youtube. Tlf MÅ ha Wifi!

 

Vil gjerne ha en med queerty key-board, og touch screen er nesten must! Så Noen her som har peil på hvilken mobil som kan passe meg?

 

Viktigste er den MÅ ha


  •  
  • Wifi,
  • Touch,
  • Grei/bra Kamera
  • 3.5 mm Jack (kobles til vanlig ørepropp)
  • Queerty key-board( men ikke det viktigste)

 

Pirssklassen tlf skal være innen for noe med 2000-4000 kr max!

 

Takk på Forhånd :D

 

Mvh Tiper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt subjektivt, vurdert utifra egen sikling og tafsing på venner's eksemplarer: HTC Desire.

 

Ja, jeg har vudert en htc Desire, en venn av mg har den og har prøvd den litt, men ulempen er den føles litt store ( jg syns det) og er den solid nok, med tanken på så stor skjerem, eller blir man vant til tlf, etter noen times bruk ink størrelsen..

 

Btw Hva syns du om tlf?

Lenke til kommentar

Hellig overbevist om at det kanskje er markedets råeste :!:

 

Uansett, alle Android-telefoner i Norge har QWERTY-tastatur, skjønner ikke hvorfor fysiske keyboard kalles QWERTY og mitt QWERTY-tastatur tydeligvis "bare" er et touch-tastatur som ikke har noe med QWERTY-oppsettet å gjøre.

 

Den beste telefonen med fysisk keyboard er Motorola Milestone, den kan du kjøpe hos Expansys.no. Tror du får en engelsk utgave, garantert ikke norske tegn på tastaturet. Du kan svidt jeg vet laste ned norsk ordliste fra Market, men jeg vet ikke hvordan det funker med spesialtegn på fysisk tastatur.

 

Om du driter i det fysiske tastaturet så er HTC Desire et glimrende valg, som Fisk1 sier. Du kan vurdere å vente på Samsung Galaxy S, som har bedre skjerm, men til gjengjeld kjører den Samsungs egne (og stygge) iPhone-ripoff-UI i stedet for HTC sitt Sense-UI, som fungerer veldig godt. Hva prisen på Galay S blir vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Takk for svar folkens. Htc Desire ser ut som en mobil, jg kunne tenke meg, men har også vudert å vente på samsung sin, Galaxy S, med tanken på skjermen. Men nå viser det seg at SE X10 mini pro kommer ( med tatatur) Men skjermen ern en tft 2.55 tommer, er det en for lite skjerm for en mob eller? ( den er touch)

Lenke til kommentar

Hmm, ser ut som HTC Desire er best på norsk marked nå. Men hva Med Htc Legend er den også bra eller? Og samme gjelder htc hero, er de nesten like eller er det noen store forskjell på dem?

 

Vet noen her om det evt kommer neon bra mobiler til slutten av mai, som har vært å vente eller?

Lenke til kommentar

HTC Desire synes jeg at er den råeste Android-telefonen på det norske markedet, med untak hvis du skal ha bra bra kamera. Da holder jeg en knapp på Sony ericsson Xperia X10. Jeg opplevde HTC Desire som raskere enn Xperia X10, i tillegg til at je liker HTCs Sense UI langt bedre enn SE sitt UI. UI er jo også veldig viktig fordi det gjør mye av brukeropplevelsen.

 

Angående HTC Desire vs Legend ser jeg på det som stort sett et spørsmål om ønsket skjermstørrelse. Men Desire er også raskere enn Legend pga. 1GHz Snapdragon CPU. Hvis du tenker på Legend vs Hero så er Legend raskere i tillegg til nyere Android- og Senseversjon.

 

Desire vs Galaxy S så ville jeg valgt Desire ut i fra det jeg vet nå, siden jeg synes at Galaxy S sitt UI virker ganske dårlig. Jeg setter det høyere enn skjermstørrelse/kvalitet. Men det kan godt hende at du vurderer telefon på andre kriterier enn det jeg gjør.

Endret av program
Lenke til kommentar

Hmm, ser ut som HTC Desire er best på norsk marked nå. Men hva Med Htc Legend er den også bra eller? Og samme gjelder htc hero, er de nesten like eller er det noen store forskjell på dem?

Legend er omtrent samme som Desire, men med mindre skjerm (også litt mindre enn iPhone) og lavere oppløsning (samme som iPhone). Det, samt utseendet (Legend har aluminiumskropp og er etter min mening penere enn Desire), er hovedforskjellen. Desire har også noe bedre hardware og kanskje også litt bedre batterilevetid.

 

Hero er forgjengeren til Legend, og har dårligere skjermteknologi (samme som iPhone, Desire og Legend har OLED-skjermer som er mye mindre blasse). Ellers vet jeg fint lite om Hero.

Lenke til kommentar

Legend har bedre batteri

 

så om du ikke trenger alt det desier har så vile jeg tatt lengen...

 

vis du vil ha en mobil som holder (ser ut som god kvalitet på det meste, av det som er i)

 

Batteriet er jo slaktet på Legend men man må jo uansett lade en gang om dagen så da spiller det liten rolle hvem man velger av disse for batteritid er et stort minus på begge to.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...