Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris på hellakkering


Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt meg ny (gammel) toyota Carina. den var ikke akkurat pen i lakken og derfor har jeg lyst å få den lakket på nytt. problemet er at det er noen bulker og litt rust nede på dørene.

 

noen som har peiling som kan si noe ca hvor mye dette vil koste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat kjøpt meg ny (gammel) toyota Carina. den var ikke akkurat pen i lakken og derfor har jeg lyst å få den lakket på nytt. problemet er at det er noen bulker og litt rust nede på dørene.

 

noen som har peiling som kan si noe ca hvor mye dette vil koste?

 

Det kommer vel ann på om det har rustet gjennom karosseriet ditt. Har det det, må det nok skjæres og sveises litt og da stiger jo prisen. Så også hvis bulker og ujevnheter skal rettes opp.

Når det gjelder pris på lakkering generelt, så betalte jeg 22,000 for 2 år siden. Da ble bilen slipt helt ned, grunna og lakka med 3 lag klarlakk. Var litt rust her og der, og rundt bensinlokket måtte det skjærs ut endel. Måtte ta av tanken for å komme til fra andre siden også.

Ellers har jeg hørt priser fra 15,000 til 40,000 for lakkering....spørs jo på åssen bil det er og hvor grundig du vil ha det gjort.(og sikkert på hvem som gjør det)

Jeg for min del har en 1995 BMW Touring til info....

Endret av mustang74
Lenke til kommentar

Akkurat kjøpt meg ny (gammel) toyota Carina. den var ikke akkurat pen i lakken og derfor har jeg lyst å få den lakket på nytt. problemet er at det er noen bulker og litt rust nede på dørene.

 

noen som har peiling som kan si noe ca hvor mye dette vil koste?

 

Det kommer vel ann på om det har rustet gjennom karosseriet ditt. Har det det, må det nok skjæres og sveises litt og da stiger jo prisen. Så også hvis bulker og ujevnheter skal rettes opp.

Når det gjelder pris på lakkering generelt, så betalte jeg 22,000 for 2 år siden. Da ble bilen slipt helt ned, grunna og lakka med 3 lag klarlakk. Var litt rust her og der, og rundt bensinlokket måtte det skjærs ut endel. Måtte ta av tanken for å komme til fra andre siden også.

Ellers har jeg hørt priser fra 15,000 til 40,000 for lakkering....spørs jo på åssen bil det er og hvor grundig du vil ha det gjort.(og sikkert på hvem som gjør det)

Jeg for min del har en 1995 BMW Touring til info....

 

 

takk for svar, da tror jeg jeg driter i hele greia:P kjøper heller litt ordentlig bil til høsten eller neste vår.

Lenke til kommentar

Tidlig i år kjøpte jeg bil, nesten totalvraket etter at en annen bil hadde kjørt inn i siden på den. De hadde fått penger fra forsikringsselskapet og var fornøyd, men valgte også å selge bilen for å få litt ekstra.. Jeg slo til så fort jeg kunne. Fikk en biloppretter til å skjære av halve sidekarosseriet og sveise på nytt samt lakkere siden. Dette tok han rundt 8000 for. Skulle jeg fått fiksa dette et annet sted ville det kosta over 30k. Garantert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...