Gå til innhold

Finnes det wiki spesielt rettet mot logg/dok av IT-support


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

Jeg er på utkikk etter en wiki som kanskje er mest myntet mot logging og dokumentering av en mindre(to ansatte om sommeren) IT-support.

Det er en klar fordel å kunne trekke ut statistikk av dette.

 

Finnes det noe slikt?

 

Kom gjerne med andre forslag, hvis dere mener det passer bedre enn en slags wiki!

Det bør helst være gratis eller open source, men alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det du er på utkikk etter er et helpdesk-system... Finnes *mange* av de.

 

En wiki er først og fremst for å skrive tekster, og endel egner seg også til å lage prosesser og strukturer, men sakene som kommer inn til en IT-support er bedre å dokumentere i f.eks. et ITIL-kompatibelt incident management system.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei alle sammen,

 

Jeg er på utkikk etter en wiki som kanskje er mest myntet mot logging og dokumentering av en mindre(to ansatte om sommeren) IT-support.

Det er en klar fordel å kunne trekke ut statistikk av dette.

 

Finnes det noe slikt?

 

Kom gjerne med andre forslag, hvis dere mener det passer bedre enn en slags wiki!

Det bør helst være gratis eller open source, men alle tips mottas med takk!

 

Da jeg gjorde det første gangen brukte jeg MediaWiki (fra wikipedia prosjektet), hacket rundt med den, bl.a. for å kunne legge inn artikler fra en mal som innehold utstyr-listen vår.

 

De siste årene har jeg brukt DokuWiki, som er så mye enklere, optimalisert for slik dokumentasjon som du snakker om (i motsetning til MediaWiki som er optimalisert for MYE trafikk).

 

Til DokuWiki får du også hundrevis av plugins, flere av disse er for f.eks. å lage skjemaer og tabeller osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...